Saturday 10 October 2015

LELAKI DAKWA TEMUI BANGKAI #MH370 DAN RANGKA MANUSIA DI PULAU SELATAN FILIPINA ???

KOTA KINABALU: Polis Sabah menerima laporan yang mendakwa sebuah bangkai pesawat yang mempunyai bahagian dicat bendera Malaysia ditemui di sebuah pulau di selatan Filipina.

Laporan itu dibuat oleh seorang lelaki yang mengatakan bahawa bangkai yang dikesan terdapat rangka manusia di bahagian dalamnya ditemui oleh anak saudara lelakinya dari kepulauan Tawi Tawi, di Pulau Ubian di selatan Filipina beberapa hari lalu.
Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berkata, lelaki berkenaan membuat laporan di balai polis Sandakan pada Sabtu.
“Perkara ini sedang disiasat,” katanya menerusi satu pesanan teks kepada The Star.
Dalam laporan yang dibuat lelaki itu yang merupakan juruteknik audio visual berusia 40-an berkata, anak saudara lelakinya bersama beberapa yang lain sedang memburu burung apabila menemui bangkai pesawat di pulau itu.
Mereka mendekati bangkai pesawat berkenaan yang kemudiannya menemui tulang manusia. Mereka turut menjumpai rangka manusia di kerusi juruterbang dengan tali pinggang keledar yang masih dipasang.
Mereka kemudiannya mengambil sebuah bendera yang ditemui di dalam bangkai pesawat tersebut sebelum meninggalkan kawasan itu.
Lelaki tersebut mengatakan bahawa dia memaklumkan kepada polis mengenai bangkai pesawat itu mungkin milik pesawat yang hilang tahun lalu.
Pesawat Penerbangan Malaysia (MAS) MH370 yang membawa 239 penumpang dan anak kapal hilang pada Mac tahun lalu dalam penerbangannya dari Kuala Lumpur ke Beijing.
Insiden itu mencetuskan salah satu pencarian terbesar untuk sebuah pesawat yang menumpukan selatan Lautan Hindi.
Pada bulan lalu, pihak berkuasa Perancis mengesahkan satu serpihan sayap ditemui di pantai Pulau Reunion di Lautan Hindi yang telah dikenali pasti sebagai sebahagian daripada bangkai pesawat MH370.

1 comment:

Agus said...

Juruterbang saja ada pak lain mana pigi. Pesawat 370 besar bukan ada juruterbang saja.