Thursday, 30 October 2014

PENJUAL SATE EDIT GAMBAR LUCAH MUKA JOKOWI


WAHH...!! Penjual sate hari ini bukan lagi seperti penjual sate dulu-dulu. Hari ini mereka dah celik IT.... Mereka bukan saja terror mengadun ramuan untuk memerap sate... tapi juga mengedit gambar orang lain menjadi wajah orang lain...... 


JAKARTA - INDONESIA. Seorang penjual sate ditahan atas dakwaan memfitnah Presiden Joko Widodo atau Jokowi di laman sosial Facebook, menurut organisasi Teguh Samudra, semalam.

Lelaki berusia 27 tahun dikenali sebagai MA itu ditahan di rumahnya di Kramat Jati di timur Jakarta selepas organisasi terbabit memfailkan laporan polis mendakwa dia melanggar Undang-undang Pornografi dan Maklumat dan Undang-Undang Transaksi Elektronik (ITE).

"Dia mengambil gambar lucah dari internet dan menyunting gambar tersebut dengan meletakkan wajah Jokowi. Selain itu, dia juga menulis kata-kata kesat pada gambar berkenaan,"menurut peguam.

Menurut undang-undang, MA boleh dikenakan hukuman penjara maksimum 10 tahun jika didapati bersalah.

Difahamkan, dipetik dari Jakarta Post, MA memuat naik gambar itu sekadar untuk berseronok dan tidak mengetahui ia sebenarnya melanggar undang-undang.

Post a Comment