Sunday, 3 August 2014

(FOTO) : PEMUDA UMNO PERAK BERPALING TADAH.... ???


OK....sebelum anda hangin dengan tajuk di atas.. Tahukah anda Kenapa kita boikot Old Town White Coffee ???

1. Pemilik OldTown White Coffee iaitu Pengerusi DAP Perak Ngeh Koo Ham berkata Air Kopi secara asalnya tidak memerlukan Halal kerana tuhan tidak pernah berkata demikian dan tuhan tidak pernah meletakkan syarat sehingga susah payah bahawa air Kopi perlukan Halal. Persoalannya adakah tuhan Ngeh Koo Kham sama dengan tuhan orang Islam?
2. Rakan kongsi syarikat Oldtown yang lain pula Nga Kor Ming ahli parlimen DAP Taiping, Perak dan ahli dun DAP Kepayang,Perak pernah membaca ayat Al-Quran surah "Aura" yang tidak ada didalam Al-Quran pada kempen pilihanraya yang lalu. Surah Aura tidak ada di dalam Al-quran dan nama surah yang sebetulnya adalah dari surah Al-Nahl.

3. Terjermahan yang dibaca nya adalah benar dari surah Al-Nahl iaitu "Allah menyuruh kita berlaku dengan adil" dan penuh belas kasihan tetapi apa yang dibaca nya tidak pernah Nga Kor Ming mempraktikkannya kerana Nga Kor Ming ini sendiri tidak pernah berlaku adil dengan tidak memberi peluang kepada bangsa Melayu untuk membuka francais Old Town White Coffee.

4. Ngeh Koo ham dan Nga Kor Ming telah meletakkan syarat bahawa untuk membuka francais Old Town White Coffee perlulah berbangsa Cina dan tidak boleh diberi diberi peluang langsung kepada bangsa Melayu. Jadi adakah Nga Kor Ming ini layak untuk membaca ayat Al-Quran serta penterjamahannya? Sudah lah salah memberi nama surah yang dibaca, ditambah pula maksud terjermahan ayat itu jauh sekali dipraktikkan. Jadi apakah niat dan tujuan utama dia membaca ayat Al-Quran ini sewaktu kempen pilihanraya?

TETAPI..... TAHUKAH ANDA...???

Kita bagai nak rak kempen kepada semua orang Melayu supaya jangan masuk restoran Oldtown White Coffee yang dikatakan dimiliki oleh Ngeh Koo Ham dan Nga Kor Ming tetapi pemuda umno di Perak dengan bangga dan 'slambernya' duduk santai sambil bergambar. Tak caya??? Cer tengok gambar-gambar di bawah.....




Apa ke hey deme ni... dah berpaling tadah ke?? tanya je....

Post a Comment