Monday 16 December 2013

KECOH HANTU GALAH PANJAT FLAT .......

Kecoh di Facebook Cay Man R berkongsikan sebuah video yang mendakwa si perakam berjaya merakam kelibat Hantu Galah di Flat PPR Sri Semarak.

Hantu Galah yang berjaya dirakam itu dilihat sedang merangkak di dinding tepi bangunan dan berupaya memanjangkan tubuhnya seperti karekter Luffy dalam siri animasi Jepun, One Piece. 

Malangnya, perkhabaran yang mengatakan kejadian itu berlaku di Flat PPR Sri Semarak adalah bohong semata-mata untuk mendapatkan LIKE dan SHARE pemilik Facebook berkenaan. 

Video rakaman itu berasal dari Russia yang telah menjadi viral sejak sebulan yang lalu. 

SLENDERMAN/STICK CREATURE CLIMBS BUILDING IN RUSSIA?


Ada yang mengatakan ia hasil edit dari Adobe After Effect tetapi pergerakan makhluk tersebut yang begitu 'unik' mematikan dakwaan tersebut. 

Oleh itu, dakwaan penampakan hantu galah di Flat PPR Sri Semarak adalah tidak benar. 

Heres the creepy part. Dua tahun yang lalu, ada gambar viral di internet. Seorang lelaki yang baru nak balik kerja, terkejut apabila terdengar bunyi pelik dari luar. Bila dia menjenguk ke luar, alangkah terkejutnya dia ternampak satu "extremely tall humanoid" figure. Lalu dia pun mencapai handphone dan ambil gambar. And that thing also happen in Russia (tak pasti daerah yang sama atau lain).

Lihat gambar-gambar yang berkaitan di bawah:




2 tahun yang lalu? Cerita lama di kitar-semula?

No comments: