Friday 6 December 2013

BANJIR DI PAHANG - PEMIMPIN BN VS PEMIMPIN PR

Beza pemimpin UMNO dan pembangkang dalam menguruskan mangsa banjir didedahkan oleh blog GPB


banjir besar kuantan2 Gambar Sekitar Dan Laporan Banjir Di Kuantan Pahang

Isu banjir terus menjadi modal pembangkang menghasut rakyat terutama mangsa banjir dan ahli keluarga mereka agar membenci kerajaan .  Bantuan lambat , makanan kurang , tempat pemindahan teruk , UMNO hanya pentingkan PAU2013 antara isu dimainkan mereka di media sosial & pemimpin mereka.
Di ketika rakyat Kuantan memerlukan segera bantuan &  khidmat wakil rakyat mereka , selain  Fuziah Salleh pulak jadikan Dewan Rakyat sebagai tempat membalun agensi keraaan   , di facebook juga tak kurang hebatnya.

Dia cakap dirinya turun ke kawasan menjenguk dan analisa masalah . Air tak de dalam tandas , makanan tak cukup itu adalah  fokus utamanya . Ini lah kerja pembangkang tahu nak complaint 24 jam  saja diketika musibah bencana berlaku .

Mana la boleh sempurna 100 % segala apa yang kita nak diketika kejadian bencana seperti banjir ini. Menteri Kebajikan Masyarakat sendir akui bantuan makanan lambat disebabkan masalah logistik penghantaran makanan ke tempat pemindahan .

 Keutamaan kerajaan di waktu ini ialah memastikan rakyat selamat daripada kejadian tak diingini berlaku.



Ia berlainan dengan pemimpin UMNO /BN yang sentiasa turun cepat membantu dan memberi sumbangan terus  setiap kali berlaku bencana alam seperti banjir bukannya menjenguk & analisa . Tindakan & keputusan segera perlu dibuat supaya bantua cepat dapat disalurkan .

 Contohnya MT UMNO , Datuk Seri Shabery Chik yang bergegas meninggalkan PAU 2013 pulang ke Kemaman bagi melawat dan membantu mangsa banjir di kawasan beliau .






Begitu juga PM menunjukkan contoh pemimpin berjiwa rakyat dengan  sanggup meninggalkan PAU 2013 terus melawat dan memberi bantuan kepada mangsa banjir di Pahang hari ini .




Kelab Putera 1Malaysia antara skuad sukarelawan awal turun 
membantu mangsa banjir di Kuantan 

Kredit to : GPB

No comments: