Tuesday 10 September 2013

BUDAK TINGKATAN 2 LAHIRKAN ANAK KEMBAR 3



Harare : Seorang gadis berusia 14 tahun yang tinggal di Mwanaharabu Wamukoya, Bungoma County, Kenya telah selamat melahirkan bayi kembar tiga.Hasil hubungan dengan kekasihnya itu yang berusia 16 tahun telah menyebabkan beliau lahir bayi kembar tiga yang di percayai kesemuanya lelaki.

Dua bayi yang dilahirkan seberat 1.5 kilogram manakala bayi yang ketiga seberat 1.3 kilogram jumlah keseluruhan 4.3kilogram.Jururawat yang bertugas memaklumkan keseluruhan bayi dilahirkan dengan kaedah sanser. Dan bayi ketiga kini dalam keadaan stabil serta boleh dikeluarkan dari hospital.


Teman lelaki juga ayah kepada bayi tersebut dikatakan tidak bersekolah  dan bekerja sebagai buruh kasar kini lebih tertekan dengan kelahiran bayi kembar tersebut.

Dia tidak mempunyai pengalaman untuk menguruskan bayi namun kami sangat berterima kasih kepada pihak kerajaan kerana telah membiayai keseluruhan kos bersalin dihospital. Jika tidak sudah tentu saya ditahan dan tidak dibenarkan keluar kerana tidak jelaskan pembayaran - kata ibunya baya kembar tiga.......... SUMBER
 

***  14 tahun...kalau kat negara ini, masih berada di bangku sekolah menengah....  

Tingkatan 2...

No comments: