Friday 15 March 2013

PECAH AMANAH : JANICE LEE KENA TINDAKAN DISIPLIN..?

janice lee

YB Adun Teratai Janice Lee dilaporkan akan dikenakan tindkaan disiplin kerana pecah amanah. Beliau dikaitkan dengan Tembok Taman Seraya di sini.
Tindakan ini akan akan memberi kesan kepada masa depan politik beliau dan besar kemungkin tidak akan bertanding di dun tersebut dalam PRU akan datang.

Laporan yang di terima penulisa menyatakan Janice diambil tindakan pada hari ini di Ibu Pejabat DAP Kuala Lumpur. Namun sehingga berita ini diterima , isu Janice Lee  tidak digembar-gemburkan. Dikhabarkan  tidak ada seorang pemberita melayu pun yang berada di ibu pejabat DAP itu.

Penulis  menganggap apa yang berlaku adalah satu tindakan untuk menyembunyikan isu  dari pengetahuan orang melayu. Mungkin DAP tidak mahu rakan sekutu mereka dalam Pakatan Rakyat mengetahui hal ini .Mereka  takut penyokong-penyokong PAS akan berarak di jalan-jalan untuk  menghentam mereka.
Jika hal ini melibatkan pemimpin UMNO pastinya mereka akan menjaja isu ni ke merata tempat. Meyatakan betapa korupnya pemimpin Barisan Nasional. Betapa mereka tidak layak memerintah negara ini.
Sebaliknya bila hal ini terkena batang hidung mereka, mereka akan menyembunyikannya dibawah karpet supaya rakyat melihat mereka sebagai hero-hero yang bekerja untuk rakyat. sumber

No comments: