Friday 13 April 2012

HASSAN ALI CABAR ANWAR SUMPAH LAKNAT

Hasan Ali Cabar Anwar Sumpah Laknat

ALOR SETAR – Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dicabar supaya melafazkan sumpah laknat bagi membersihkan namanya daripada segala tuduhan yang membabitkan beliau dengan isu moral.
Cabaran itu dibuat Presiden Jalur Tiga (Jati) Datuk Dr. Hasan Ali yang mahu Anwar segera bersumpah laknat untuk membuktikan tuduhan yang dilemparkan kepada beliau adalah tidak benar.
“Kenapa dia (Anwar) tak sumpah laknat? Dia faham agama, ada penasihat dari luar negara dan ada ulama yang boleh dirujuk tetapi kenapa dia tak berani bersumpah.
“Dia hanya perlu sebut Wallahi, Wabillahi aku Anwar Ibrahim menafikan tuduhan itu, semuanya fitnah dan tidak benar, kalau aku melakukan aku akan dilaknat Allah dunia akhirat.
“Kalau dia sumpah laknat saya anggap sumpah itu lahir dari hati dia. Saya orang pertama yang akan jabat tangan, peluk dan akan akur bersama-sama dengan dia,” katanya sewaktu berceramah di Taman Uda, di sini semalam.
Hasan yang merupakan bekas Pesuruhjaya Pas Selangor menegaskan, selain Anwar isteri beliau, Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail juga perlu membuat kenyataan bahawa suaminya itu bukan seorang biseksual.
“Tetapi kenyataan ini tidak keluar dari mulut Wan Azizah meskipun sejak 1997 lagi orang ramai menunggu.
“Sampai sekarang masih berdolak-dalih mengenai perkara ini dan cukup kalau dia (Wan Azizah) menafikan suaminya bukan biseksual,” jelasnya.
Menurut Hasan, cabaran sumpah laknat kepada Anwar itu memang bukan satu isu baru namun sehingga kini beliau masih menunggu perkara itu direalisasikan oleh Anwar.
“Saya sebut perkara ini sebab Anwar nak jadi Perdana Menteri kepada 27 juta rakyat negara ini yang terdiri daripada anak dan cucu, sahabat serta saudara mara saya.
“Maka saya buat keputusan untuk tahu perkara sebenar. Cukup dengan sumpah laknat oleh Anwar untuk membuktikan segala-galanya,” katanya.
*** Sebenarnya tak perlu buang masa cabar Anwar ni... mesti tak berani punya lah!!!

No comments: