Thursday 8 March 2012

PAS KAMUNTING TUDUH DR. ZAMBRY BUAT FITNAH!!!!



PERAK TODAY hari ini memaparkan berita tersebut seperti berikut :

Isu ini sebenarnya kekeliruan maklumat, Blogger Cikgu Din dari blog Sisi Bukit terus menuduh Menteri Besar Perak menyebarkan fitnah. Ini ekoran daripada soalan wartawan mengenai apa yang ditulis dalam blog Taiping Central Blogspot.
Dr Zambry hanya mengulas apa yang disuarakan oleh wartawan. Memanglah betul apa yang disebut oleh Dr Zambry. Jika ia benar, memanglah menggambarkan Pas terdesak sehingga merayu supaya didermakan sebahagian daripada wang bonus RM 500 yang diperolehi oleh  ahli Pas yang bekerja dengan kerajaan. Tak kira lah wang BR1M atau wang apa pun.
Menurut Taiping Central,  ia juga melibatkan bantuan BR1M tetapi salinan  photostat yang didedahkan oleh Taiping Central terlalu kecil dan hanya membesarkan bahagian bawah sahaja. ( Rujuk di sini).  Oleh itu, pendedahan Taiping Central masih boleh dipertikaikan.
Isu ini bukan sahaja di Kamunting tetapi sampai satu Malaya. Pas Pusat juga tidak menafikan perkara ini. Malah Pas Parit juga melakukan perkara yang sama.
Perak Today hari ini mengambil jalan tengah, sekiranya Dr Zambry tersalah cakap harap beliau dimaafkan dan begitu juga blogger Sisi Bukit dan untuk Pas Kamunting, janganlah cepat menghukum orang, buatlah penerangan yang telus dan jelas.
Carilah titik persamaan dan bukan titik perbezaan.

No comments: