Monday 12 March 2012

HANYA DAP YANG SIGNIFICANT DALAM PAKATAN RAKYAT


“Hanya DAP yang signifikan dalam Pakatan Rakyat”
Demikian balas Pengerusi Barisan Nasional Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir ketika mengulas mengenai kenyataan Adun Setiawan, Datuk Ngeh Ko Ham yang menyatakan parti komponen lain hanyalah boneka dalam kepimpinan BN.
Ngeh dalam kenyataannya di Twitter menyatakan bahawa hanya UMNO yang membawa kepentingan kepada BN manakala parti komponen yang lain seolah-olah diperlakukan seperti boneka semata-mata.
Justeru sebagai kenyataan balas, Zambry menyatakan bahawa parti DAP yang sebenarnya satu-satunya parti yang signifikan dalam Pakatan Rakyat berbanding dengan PAS dan Parti Keadilan Rakyat.
Apa yang dilihat, selama ini pun sememangnya DAP yang sering menonjol berbanding parti lain malah parti juga seolah-olah memBONEKAkan Pas dan PKR dan berlagak seperti ‘Abang Long’.






Terutama dalam Pakatan Rakyat Perak, segala keputusan seolah-olah dibawah penguasaan DAP dan parti-parti lain hanya akur sambil menutup sebelah mata.
Ini lah bukti yang menunjukkan pemimpin pembangkang hanya pandai mengutuk BN sedangkan segala tomahan untuk menunjukkan keperibadian dan apa yang sebenarnya berlaku dalam Pakatan Rakyat.

No comments: