Tuesday 15 September 2015

TUNTUTAN HIMPUNAN MELAYU BERSATU 16 SEPTEMBER 2015


1. Menzahirkan amaran keras kepada bangsa Cina berideologi DAP supaya jangan menghina pemimpin Melayu dan menghormati agama Islam sebagai agama Persekutuan.

2. Menghimpun umat Melayu bagi menunjukkan solidariti kami mendokong teras dan keadilan sosial seperti yang termaktub dalam Perlembagaan.

3. Mendesak Kerajaan supaya bertindak tegas kepada pengkhianat negara yang memfitnah serta mempertikaikan kredibiliti Kerajaan dan mahu menjatuhkan Kerajaan yang telah dipilih oleh rakyat secara sah melalui sistem Pilihanraya.

4. Mendesak Kerajaan melaksanakan Sekolah Satu Aliran tanpa kompromi untuk memupuk perpaduan dan toleransi ke arah pembentukan bangsa Malaysia.

5. Menuntut Kerajaan untuk melaksanakan dasar-dasar seperti yg telah dijamin oleh Perlembagaan khususnya dalam perkara-perkara yg bersangkutan dengan pembelaan dan hak keistimewaan Melayu/Bumiputra.

6. Menyarankan kepada Kerajaan agar Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dikembalikan sebagai satu langkah dalam usaha-usaha Kerajaan untuk memastikan tahap keselamatan dan keamanan serta ketenteraman dalam negara sentiasa terjamin.

7. Memupuk dan menzahirkan semangat Patriotik dan cintakan Negara dalam jati diri rakyat Malaysia demi menuju ke arah satu Perpaduan Nasional yang mantap.

8. Mempastikan tiada lagi Perhimpunan seperti Bersih di masa2 akan datang.

No comments: