Sunday, 6 July 2014

KERANA AMARAH YANG MENGUASAI DIRI, RIEY KHAZHIEMA LANGGAR SAMPAI MATI BINATANG KESAYANGAN NABI YANG SEDANG NAZAK !!!

WAJAH yang segak itu adalah ciptaan Allah... kurniaan Allah... tetapi apa guna berwajah segak, kacak menawan tetapi miliki hati yang dikuasai SYAITAN..!!!


قال رسول الله صلى الله عليه وسلم: أَلَا وَإِنَّ فِي الْجَسَدِ مُضْغَةً إِذَا صَلَحَتْ صَلَحَ الْجَسَدُ كُلُّهُ وَإِذَا فَسَدَتْ فَسَدَ الْجَسَدُ كُلُّهُ أَلَا وَهِيَ الْقَلْبُ
(صحيح البخاري)
Sabda Rasulullah saw: “Ketahuilah bahwa pada jasad terdapat segumpal daging, jika ia baik maka baiklah seluruh jasadnya, jika ia buruk maka buruklah seluruh jasadnya, ketahuilah itu adalah hati” (Shahih Bukhari)

NOTA  :  Kucing yang melintas, bumper cuma rabak sikit... kamu lampiaskan rasa amarah dan dendam pada kucing yang tidak berakal berbanding kamu.. Agaknya kamu tak pernah bersedekah....kalau sedekah pun tak ikhlas (suka mengunkit), itu sebabnya Allah uji kamu (ciput je pun ujian tu) dengan 'kerabakan' pada bumper kereta kamu...tidakkah kamu berasa insaf akan dirimu ???

In Sya Allah .... selepas keretamu molek kembali dan kamu boleh BERLAGAK serta BANGGA dengan harta dunia yang kamu miliki itu.... jangan terkejut jika nanti HARTA KEBANGGAANMU itu akan dirabak pulak oleh LORI...atau mungkin aje oleh MAKHLUK ALLAH yang lebih besar dari kucing dan dari dirimu sendiri....!!!

SEMOGA KAMU INSAF.... dan BERTAUBAT !!!

Post a Comment