Thursday 26 December 2013

BLOG PENGERUSI BIRO MEDIA BARU UMNO HANYA UNTUK ORANG TERTENTU SAHAJA .....

Di manakah Pengerusi Biro Media Baru UMNO, BMB, Ibdilillah Ishak?

Sebaik dipilih sebagai pengerusi BMB, katanya akan mengundang ramai pengendali blog untuk bertemu dan berbincang, mencaturkan perancangan di masa akan datang.

Berapa kali pertemuankah telah disusun atur oleh Ibdilillah setakat ini? Maksud saya pertemuan bersama pengendali blog SUKARELA pro-kerajaan. 


Sebelum ini, saya mendedahkan, blog PENGERUSI BMB ini tidak dikemaskini sejak Jun 21, 2012.

Barangkali terganggu akibat pendedahan itu, Ibdilillah kemudian menukar status blognya. Kini blog PENGERUSI BMB itu hanya berpeluang dijenguk oleh pembaca jemputan sahaja.

Klik di sini.


Sikap pilih kasih paling nyata atau gentar berhadapan dengan kenyataan?

Kepalanya barangkali kurang ide untuk menulis di blog. Instagram, LEBIH mudah, Snap! Snap! Catatkan satu ayat ringkas.

Life style, katanya.

Sebelum ini, beberapa pengendali blog gay mengambil tindakan sama seperti dilakukan oleh Ibdilillah, sila baca entri ini dan kemudian klik link Ita Lembut dicetak berwarna merah.

Hasilnya ...


Lelaki gay itu tidak membenarkan sebarangan pembaca meneliti kandungan blognya, hanya JANTAN terpilih sahaja dibenarkan.

Hahahahahahahaha!

Sebagai PENGERUSI BMB, tentunya ramai rakyat Malaysia, ahli UMNO biasa, seperti saya, ingin membaca buah fikiran individu hebat, bercakap menggunakan bahasa rojak itu di blognya.

Nampaknya Ibdilillah TIDAK sudi berkongsi pandangannya sebagai Exco Pemuda UMNO bersama kita semua. Kita seharusnya menerima tindakan itu dengan hati terbuka kerana http://cocodilly.blogspot itu, blog dia.

Namun Idilillah harus sedar, dia PENGERUSI BMB, blog ditakrifkan satu daripada 'media baru' di Malaysia.

Jadi, sekarang saya melihat Ibdilillah sebagai PENGERUSI BMB UMNO -1.

Saya ingin menjawab soalan dikemukakan oleh pengendali blog APA, klik di sini, mengapakah saya, bukan penulis blog politik menukilkan 4 entri mengenai Ibdilillah?

YB Khairy Jamaluddin ternyata sudah tersilap pilih orang. Selaku ahli UMNO, saya harus menegur. 

Kredit to : mazidul

No comments: