Tuesday 27 August 2013

(VIDEO) : SIAPA PENYAMPAI RADIO WANITA BERBOGEL KETIKA TEMURAMAH VIP .... ???


INILAH AKIBATNYA APABILA KESAKSAMAAN GENDER DIPERJUANGKAN....

Terus terang aku cakap, aku memang tak tahu bahawa pada hari Ahad lepas (25 Ogos 2013) adalah hari separuh bogel sedunia ( International Go Topless Day ). Dan aku juga tak tahu bahawa berbogel ni pun ada 'hari' untuk diraikan..... sapa punya kerja ni pun tak tahu lah..!!!

Penulis "Vancouver Province" yang juga seorang penyampai radio, Lori Welbourne telah mengambil langkah awal untuk memulakannya. Beliau telah menebual Datuk Bandar Kelowna, Walter Gray.

Ianya bukanlah temubual biasa, walaupun pada mulanya nampak macam biasa.... Tetapi lain pula jadinya pada minit-minit terakhir.....apabila sepanjang temubual tersebut dilangsungkan, Lori telah bertindak di luang jangkaan dengan membuka bajunya.

Menurut Lori, seperti yang dipetik dari artikel yang diterbitkannya menerusi "Vancouver Province", temubual tersebut hanya ingin mendapatkan maklumbalas Datuk Bandar tersebut berkenaan larangan terhadap wanita yang membuka baju di khalayak ramai.

"Idea di sebalik Go Topless adalah untuk mempromosi kesaksamaan jantina (gender equality). Saya ke Majlis Bandaraya dan bertanya Datuk Bandar Walter Gray, adakah ianya menjadi kesalahan jika wanita membuka baju di khalayak ramai. Beliau menjawab, orang ramai mungkin akan menelefon polis, merasaka ia satu kesalahan, tetapi sebenarnya tidak", jelas Lori.

Malah Lori turut mempersoal kenapa golongan lelaki boleh membuka baju di khalayak umum tetapi sebaliknya bagi golongan wanita.....?

Bagaimanapun, Walter Gray menyifatkan temubual tersebut sesuatu yang kelakar dan dia bertindak secara professional.  Namun, sesetengah penduduk di Kelowna menyifatkan temubual tersebut tidak wajar dilakukan dan agak memalukan bagi seorang Datuk Bandar.

Saksikan video temubual tersebut dan lihat bagaimana Datuk Bandar Walter Gray bertindak secara professional serta babak-babak yang mungkin mengejutkan anda.....



Sib baik lah pengacara tu dah berumur sikit... kalau masih muda remaja, semua masih 'tegang' lagi, mungkin situasinya tidak sama... ha...ha...ha..... Patutlah puak-puak haramjadah PR beriya-iya sangat pasal kesaksamaan gender ni.... 

No comments: