Monday 8 July 2013

KANAK-KANAK MANGSA DERA TAK MAAFKAN IBU KANDUNG...???


KUALA TERENGGANU - Budak mangsa dera, Mohd. Rafiq Haikal Yusman enggan memaafkan ibu kandung dan bapa tirinya atas perbuatan kejam pasangan itu mendera dia dan dua adik lelakinya, Mohd. Aqil Zaquan, 2, serta Mohd. Afiq Hazwan, 5, di sebuah rumah di Gong Badak di sini.

Kanak-kanak berusia tujuh tahun itu, berkata, ibu dan bapa tirinya zalim apabila sanggup melihat dua jari kaki kirinya mengalami kecacatan kekal akibat melecur apabila disimbah air panas beberapa bulan lepas.
Menurutnya, dia dan dua adiknya itu juga diperlakukan seperti binatang apabila diikat dengan tali, dicucuh puntung rokok dan kena gantung pada kipas.
Katanya, dia percaya nasib malang itu tidak akan menimpa ke atas dirinya dan dua adiknya jika bapa kandungnya masih hidup dan tinggal bersama.
"Kami tidak suka dan tidak sayang mak dan ayah (tiri) kita, sebab dia jahat, ayah (kandung) baik kita dah mati, kita tak akan maafkan mak dan ayah yang jahat itu.
"Kami kena ikat dengan tali, dicucuh (puntung) rokok, kena gantung pada kipas, kena simbah air panas dan banyak lagi," ceritanya.
Baca seterusnya... di sini

No comments: