Tuesday 2 April 2013

MUFTI KEDAH KATA PAS KAFIR.... SAMAN LER?


Baru-baru ni Mufti Kedah, Tuan Syeikh Hj Mohamad Baderuddin berucap di majlis Istighazah Al-Kubra. Mufti ni dah keluarkan kenyataan yang agak kontroversi dan pedih untuk puak-puak PAS bedengungggggg...!!!

Apa kata Mufti Kedah tu? Cuba baca kat bawah... panas la telinga puak-puak tuuuu...

"Golongan yang menolak perpaduan dan enggan bersatu atas nama Islam dianggap kufur dan mereka pasti menerima azab Allah SWT kelak," - Mufti Kedah, Mac 2013.

Dalam kenyataan ni, Mufti Kedah suruh kita semua umat Islam bersatu. Buang fahaman politik dan kita perlu bersatu dengan survival Islam, bangsa dan tanahair. Itu antara intipati ucapan beliau dalam majlis tu...

Aku nak tanya, siapa puak PAS yang berani bangkang kenyataan Mufti Kedah tu? Ada berani?

Bila masuk bab "kufur" ni, maka sesiapa yang didapati kufur, maka pelakunya digelar sebagai "kafir". Rujuk nahu tasrif bahasa Arab...bagi saraf "faa'il".

Siapa yang "kafir" ni? Sapa yang tak mau bersatu ni? PAS atau UMNO? UMNO ajak bersatu, PAS nak ke taknak? Setahu aku UMNO dah berkali-kali ajak, tapi PAS tak mau...

Khabarnya PAS dan Pok Nik Ajis lebih suka bersatu dengan kafir harbi dan pelakon filem terkenal di Jepun! Heh! Faham-faham sendiri la nooooo..!!! Heh!

No comments: