Tuesday 19 March 2013

KEPENTINGAN PERIBADI MERUPAKAN MOTIF UTAMA SERANGAN KE ATAS SABAH - BENIGNO AQUINO III


Ini adalah kenyataan dari media Filipina, GMA News..Bukan dari Utusan Meloya!!

Ketua pengganas Filipina, Bahalol Tiram III dan pengganas2 tajaannya mendapat bantuan kewangan yang sangat "hefty" (besar) untuk projek menyerang Sabah baru2 ini, demikian didedahkan oleh Presiden Filipina, Benigno Aquino III.

http://www.gmanetwork.com/news/story/299720/news/nation/aquino-kiram-s-followers-received-hefty-funding-to-go-to-sabah

Presiden Filipina, Benigno Aquino III, mendedahkan Bahalol Tiram III dan pengganas2nya mendapat bantuan kewangan yang sangat besar untuk menyerang Sabah baru2 ini.

Bercakap kepada pegawai kerajaan dan tentera di Akademi Tentera Filipina, Presiden Aquino berkata duit itu digunakan oleh pengganas2 untuk membeli bot, bahan api, senapang dan makanan.

Presiden Aquino bagaimana pun tidak menyebut puak2 yang terlibat membantu kewangan pengganas2 Tiram, juga dia tak menyebut jumlah bantuan kewangan itu.

Presiden Aquino menambah lagi bahawa kepentingan peribadi merupakan motif utama pelancaran serangan ke atas Sabah itu.

Tapi kalau mengikut fitnah2 pembangkang Malaysia yang merupakan pengkhianat2 negara, serangan pengganas Tiram III ke atas Sabah adalah"sandiwara Umno"

Manakala seorang guru pro-pembangkang yang merupakan kacukan anjing dan babi pula memanggil anggota keselamatan kita sebagai "anjing". Anjing keturunan babi yang kelihatan seperti manusia berbangsa Melayu ini kini sedang ditahan polis (https://lh4.googleusercontent.com/-tLEoe07-aR4/UUHLquZwRyI/AAAAAAAAHkQ/Uw_vTkA8peo/s400/blogger-image-1403227807.jpg)

No comments: