Saturday 3 November 2012

AWAS !!! USTAZ SAKA DI WAD HOSPITAL....!!!


Sekadar gambar hiasan


Saya menerima emel dihantar oleh seorang wanita menggelar dirinya Ila.

Ayah Ila dimasukkan ke hospital dan doktor mengatakan dia tidak mempunyai harapan untuk hidup lebih lama.

Tiba-tiba muncul 'ustaz' menyuntik semangat kepada semua ahli keluarganya. 

Dimaklumkan, ustaz terbabit mempunyai kad berwarna hijau diperolehi dari Kementerian Kesihatan. Justeru dia dibenarkan keluar masuk melawat pesakit pada bila-bila masa tanpa dihalang oleh pengawal keselamatan.

Ustaz terbabit mendakwa kononnya ayah Ila sakit akibat saka dan menuntut bayaran fidyah, RM777.77 dan upah itu perlu dijelaskan secepat mungkin jika ingin membuang saka atau sebarang gangguan.

Ustaz sama juga memaksa dan mengugut keluarga ramai pesakit untuk membeli ubat dijualnya berharga RM600, kononnya untuk memulihkan kesihatan pesakit, termasuk ayah Ila.

Dia juga meminta keluarga pesakit bersedekah untuk anak-anak yatim di sekolah tahfiz di Rawang, Selangor. Ustaz sama didakwa membawa 'pelajar' dari sekolah terbabit  membacakan doa untuk pesakit walhal mereka anaknya sendiri.

Berikutan khidmat ditawarkan itu keluarga pesakit memberikan wang sebagai upah kepada mereka.

Ustaz itu juga dikata menjadikan pesakit warga emas sebagai mangsa pujukan kata kata manis kononnya untuk membuang saka dan meningkatkan kesihatan pesakit.

Dimaklumkan kepada saya, ramai pesakit di wad kini menjadi mangsa. 

Kita semua faham, dalam kesempitan, pastinya ramai menaruh harapan kepada mereka kononnya mampu untuk menyembuhkan pesakit biarpun terpaksa bergolok bergadai untuk membiayai kos rawatan pesakit.

Cuma kita perlu berhati-hati terhadap kelompok menangguk di air keruh dan bertopengkan Islam untuk mengaut keuntungan.


No comments: