Sunday 2 September 2012

25 WANITA DENGAN FIZIKAL LUARAN YANG SANGAT PELIK DI DUNIA


Kali ini saya postkan 25 perempuan yang mempunyai badan paling ekstreem di dunia sama ada terbesar, terkecil, terpanjang, terpendek dan macam-macam lagi..jom kita mulakan dengan yang pertama, namanya Svetlana Pankratova yang memiliki kaki terpanjang di dunia….Enjoyyy!!

1. Perempuan Kaki Terpanjang di Dunia

Svetlana Pankratova memiliki kaki terpanjang di dunia seperti mana yg tercatat dalam new Guinness Book of World Records….. panjang kakinya adalah 132cm…..panjangkan..Dalam pic yg kat bawah tu adalah Mr Pingping yg mana adalah lelaki terkecil di dunia kini.


2. Noorsyaidah, Perempuan Berdawai Besi yang Tumbuh Dari Badan


Noorsyaidah ni adalah pengasuh bayi yang Indonesia ni dikatakan memiliki dawai besi yang sepanjang 10-20 cm yang didapati tumbuh dari dalam badannya. Menurutnya lagi, wayar yang tumbuh dalam badannya tu dah tumbuh sejak 20 tahun lalu lagi. Menurutnya juga, walau dah berulangkali dipotong, dawai besi tersebut tetap tumbuh sebulan kemudian.

3. Wanita Tua Dari Belanda yang gemar menelan Cutlery (Sudu & Garpu)


Beberapa pakar bedah terkejut apabila melihat X-rays seorang perempuan tua dari Blanda menunjukkan 78 jenis cutlery berada pada dalam perut perempuan yg berumur 52 tahun yg bernama. Nama wanita ni Margaret Daalman. Katanya dia sendiri tak tau kenapa jadi macam ni, tp menurutnya dia rasa tak dapat menahan diri sendiri apabila melihat benda2 ni…isk..tak paham aku.

4. Perempuan bertanduk, bertatu, dan mencucuk badan dengan benda tajam.


Gelarannya adalah La Negra bg wanita ubahsuai ini. Dia memiliki tanduk, tatu, tindikan dan lidah bercabang. Walaupun penampilannya sebegini, menurut ibu dari Argentina masa skolah dulu, famili dia memang lah tak setuju dgn apa yang dia buat ni dulu, tapi dia tak dapat nak menolak dgn obsesi penampilan anehnya ini .

5. Masih terlalu muda?? Inilah wanita tertua di dunia


Pada umur 130 tahun, Sakhan Dosova, dari Kazakhstan ini percaya untuk menjadi perempuan yang tertua hidup dalam masyarakat dunia, dan dia ni dah tinggal jauh pesaing dia di mana 16 tahun lebih tua. Cara nak kekal hidup lama ni menurutnya mudah je, hidup mesti ada perasaan kelakar, jauhkan diri dari gula dan doktor…

6. Perempuan Rambut Terpanjang Di dunia


Perempuan yang memiliki rambut terpanjang di dunia ni dipegang oleh Xie Qiuping dari China iaitu sepanjang 5.627 m (18 kaki 5.54 inci) dan derekodkan pada 8 May 2004. Rambutnya itu disimpan sejak tahun 1973 sejak umur 13 tahun lagi…katanya, dia takde niat pun nk book Vidal Sassoon Saloon di Pixie utk potong rambutnya tu…he-he-he

7. Perempuan dengan Pinggang Teramping di Dunia


Cathie Jung’s memiliki pinggang kurang daripada 15 inci sahaja. Katanya utk jadi sekecil ini, dia dah memakai corset sejak berumur 12 thn lagi..sekarang ini org yang ramping mcm dia ni dah lebih kurang 100 orang tau….apa la motif wat ramping mcm ni…pelik-pelik....

8. Perempuan dengan kuku terpanjang di dunia


Lee Redmond dari US ni dikatakan dh tak potong kukunya sejak tahun 1979 lg tu…dan sejak rekod ini diukur pada saat tu, panjang kukunya dah mencecah 8.65 meter. Dah la kuku panjang, dressing pun tak ingat dunia…ntah mcm mana la bau kuku dia ni…..beribu2 kuman bersarang tu…iskkkkk

9. Perempuan lidah terpanjang di dunia


Budak sekolah dari German ni namanya Annika Irmler dah menjilat rekod dalam Guinness Book of Records dgn lidahnya sepanjang 7cm. Kata kawan-kawan sekolahnya, dengan kepanjangan lidah ni dia blh buat duit la suatu ari nanti…Jangan buat duit dalam filem biru sudah…ha-ha-ha

10. Perempuan yang paling banyak bertindik di dunia


Pada 9 Ogost 2001, Elaine Davidson dari Edinburgh, dah pecahkan rekod dunia dgn bertindik sebanyak 720 penindik. Sebenarnya dia dah pecah rekod dunia pada tahun 2000 lagi bila Guinness World Records telah mendapati dia memiliki 462 penindik yang didapati di beberapa tempat di badan dan termasuk 192 tempat di mukanya.


11. Perempuan yang badannya paling fleksibel di dunia


Norkulunga Buthelezi, juga dikenali sebagai “Perempuan Ular” adalah dikatakan perempuan yang memiliki badan paling feksible di dunia. Bakatnya itu ditemui dalam Dutch talent show.

12. Mata terkeluar yang paling lebih di dunia


Kim Goodman dari US, boleh mengeluarkan bijimatanya dgn jarak 12 mm (0.47 in) Ukuran ini diambil di Istanbul pada 2 Nov 2007 dan telah mengalahkan kaum lelaki yang memiliki keupayaan seumpamanya.. buat sakit mata kita je tgk mata dia ni…

13. Emak Paling Mini


Tingginya hanya 3 kaki 9 inci sahaja, Karina White sebelum ini di beritahu bahawa dia tak mampu untuk jadi seorang emak dgn ketinggiannya ini dan kemungkinan dia tak mampu utk mengandung dan melahirkan anak. Bagaimanapun, wanita 33 tahun ini membuktikan dakwaan doktor2 yang menasihatkan dia tu terbukti salah apabila dia mampu untuk melahirkan bayi yang sihat pada minggu yang ke 33.

14. Perempuan paling tinggi di dunia


Yao Defen dari China, bercita-cita untuk menjadi perempuan paling tinggi di dunia ini bagi mengalahkan rekod dari The Guinness Book of World Records iaitu perempuan yang berasal dari iaitu Sandy Allen, ketinggian yang di catatkan adalah 7’9? (236.2cm).. Boleh jadi tiang bendera ni……ha-ha-ha

15. Perempuan terkecil di dunia


Perempuan terkecil di dunia ni hanya berukuran 79cm je pada umur 19 thn. Namanya Zhu Haizhen, dari China, Rekodnya dah tercatat dalam the Guinness World Records sebagai perempuan dewasa yang terkecil di dunia dengan beratnya hanya 10kg je. Keciknyaaaaaaaa…..

16. Perempuan Kembar Siam paling lama hidup di dunia


Abigail dan Brittany Hensel, baru je sambut kelahirannya yang ke 18 tahun direkodkan sebagai perempuan kembar siam yang paling lama hidup di dunia ini. Mereka ni bukan sahaja berkongsi badan, mereka juga mampun main bola tampar dan pergi berenang sama-sama. Apa yang hebat jg, derang ni mampu memandu kereta sama-sama. Kira dia menakjubkan jugalah sebab mampu share dan buat perkara sama sekaligus walaupun berkongsi kepala yang lain. 

17. Perempuan paling kuat di dunia


Jaguh angkat berat Korea Selatan ini namanya Jang Mi-ran dikira sebagai perempuan remaja yang paling kuat di dunia dgn angkat berat seberat 275lb, Jang telah memenangi pingat emas dalam pertandingan angkat berat di Olympics Beijing dalam kelas super-heavyweight dan memecahkan semua rekod dunia pada masa itu.

18. Ibu Paling Tua di dunia


Omkari Panwar, 70, dari India baru-baru ini jadi pemegang rekod ibu yang paling tua di dunia apa bila melahirkan kembar 2. Katanya “Jika saya jadi ibu yang paling tua di dunia tak memberi apa-apa makna padanya, dan saya hanya ingin melihat bayi ini dan menjaganya pada saat saya terdaya ini”

19. Perempuan paling pantas meliukkan badannya

Leslie Tipton bejaya dalam kedudukannya di Guinness Book of Records dgn menjadi org paling pantas meliukkan badannya keluar dari baggage dgn tempoh hanya 13.31 saat sahaja.

20. Perempuan yang paling banyak habiskan duit utk Pembedahan kosmetik


Cindy Jackson memegang rekod org paling banyak buat pembedahan kosmetik di dunia apabila lebih 30 kali prosedur pembedahan termasuk keseluruhan wajahnya.

21. Perempuan paling banyak bertatu di dunia


Apabila perempuan yang seumurnya dok rehat2 je kat rumah menghabiskan usia tuanya. Nenek pelik ini, Isobel Varley, dah pecahkan rekod dunia apabila menjadi perempuan yang paling banyak bertatu dalam planet ini. Nenek ini dah merantau dunia semata-mata nak menunjuk-nunjuk tatunya tanpa motif.

22. Orang Paling Kuat Bertempik di dunia


Jill Drake, dari Tenterden, Kent telah memegang rekod bertempik paling kuat di dunia. Setalah melawat Millennium Dome, baru dia sedah yang dia ni blh bertempik dgn begitu kuat sekali..apabila diukur kekuatan tempikannya itu dia terkejut apabila mencecah 129 decibels…kuat dari semua orang di bumi ini.

23. Perempuan yang payudaranya terbesar di dunia.


Norma Stitz Nee Annie Hawkins-Turner dari Georgia ini berbangga apabila memiliki payudara paling terbesar di dunia seperti dalam gambar di atas ini. Berat payudaranya dalam ukuran lbs adalah 28 lbs pada tahun 1999 dan ia terkandung dalam The Guinness Book of World Records meletakkan namanya sebagai perempuan yang memiliki payudara terbesar di dunia.

24. Perempuan yang bercakap paling pantas di dunia


Fran Capo adalah orang paling pantas bercakap di dunia apbila ia mampu bercakap sebanyak 603.32 perkataan dalam tempoh 54.2 sesaat sahaja atau 11 perkataan sesaat. Dia kiranya dah memecahkan rekod ini sebanyak 2 kali apabila rekod pertamanya dicatatkan dalam ”Larry King Live Show pada 5 Mac 1986 apabila dia bertutur sebanyak 585 bilangan perkataan perminit dan kali kedua di Guinness Museum di Vegas. Wooooooooo!!

25. Perempuan terpantas di dunia – Florence Griffith Joyner


Nickname nya FloJo. Sudah pegang rekod 100 meter perempuan sejak 16 Julai 1988 lagi. Lariannya pada masa tu adalah selama 10.49 sesaat dan sehingga kini tiada siapapun yang mampu menandinginya lagi....MyNewsHub

No comments: