Saturday 9 June 2012

HIDANGAN KATAK HIDUP PAS..!!!

Berbicara mengenai politik di Malaysia...Bila sebut pasal hijau.... pastinya itulah warna Pas.....
Bagaimana dengan katak hidup berwarna HIJAU yang menjadi hidangan di sebuah restoran di Jepun.... MUNGKIN IA SESUAI UNTUK JUAK-JUAK PAS....!!!!! hehehe.... Jangan marah arrr....!!!






Seekor katak hidup disajikan di restoran gourmet (para penikmat makanan lazat) kepada pelanggan di Jepun. Situs jurnalisme warga (citizen journalism), Stomp mengatakan bahawa ia menerima sebuah video online di mana katak ditusuk hidup-hidup.

Setelah ditusuk, haiwan amfibi itu dikuliti sampai bersih serta isi perutnya dihilangkan untuk dihidangkan beserta makanan ala negeri sakura, sashimi di atas piring yang ditaburi ais.

Dilansir Emirates247, Khamis (7/6/2012), situs tersebut menceritakan, sang pelanggan yang memesan hidangan gourmet tersebut, diperlihatkan proses pembuatannya. Dalam klip video, katak itu masih hidup, berkedip serta berkedut ketika disajikan kepada pelanggan.

Menurut situs Stomp, katak yang tersaji dalam hidangan itu adalah katak yang dirawat khusus untuk dimasak atau disantap. Sehingga aman untuk dimakan oleh pelanggannya.

Salah seorang pembaca dari situs Stomp tersebut mengecam tindakan tersebut sebagai sebuah kekejaman terhadap haiwan. Tidak hanya itu, sebagian pembaca lainnya yang melihat proses pembuatan katak itu juga banyak yang melayangkan kritik keras.

"Saya meras sakit menonton bagaimana wanita itu masih boleh tersenyum dan makan sashimi, sementara katak itu tengah menatapnya," ujar salah seorang pembaca.

Sumber : http://techno.okezone.com/read/

No comments: