Thursday 12 April 2012

ADA BUKTI ZURAIDAH KAMARUDDIN PALSUKAN KEWARGANEGARAAN - Mohd Isa Saidi



Suruhanjaya Pilihanraya Malaysia (SPR) maupun polis perlu menyiasat dakwaan tersebut dan sekiranya benar Zuraidah menang ataupun menjadi calon parlimen tersebut melalui unsur-unsur penipuan, beliau perlu di bawa ke muka pengadilan dan dihukum selayaknya sekiranya beliau menipu sehingga berjaya menang sebagai Ahli Parlimen.

Biasanya Ahli Parlimen hilang kelayakan untuk menjadi MP adalah beliau pernah dihukum penjara dan tidak boleh menyertai parti politik selama lima tahun,didenda oleh mahkamah melebihi Rm2,000 ataupun telah diistiharkan mufils dan mungkin ada lagi sebab-sebab lain atau Zuraidah sebelum bertanding merupakan bukan warganegara Malaysia.

Tuduhan Mohd Isa Saidi, bekas Ketua Penerangan tersebut bukan tuduhan yang ringan kerana melibatkan institusi berparlimen dalam Negara ini dan SPR jangan sesekali memandang ringan dan perlu menyiasat hingga ke akar umbi tuduhan tersebut.

Ada juga tuduhan yang mendakwa bahawa Zuraida memalsukan dokumen warganegaranya kerana sebelum bertanding di Parlimen Ampang, beliau masih lagi Warganegara Singapura.

Soal Zuraida yang dikatakan begitu kuat menyokong gerakan LGBT tidak menghairankan kerana beliau sebelum ini pernah dikatakan antara pengamal tegar gejala tersebut dan rakyat sudah tidak hairan dengan cakap-cakap Zuraida hingga beliau digelar sebagai Mak Lampir ataupun pemimpin wanita bermulut longkang.


Artikel seterusnya, klik SANGGAH TOK JANGGUT

No comments: