Wednesday 25 January 2012

SIAPA PENULIS ASAL ROSMAH BELANJA RM300K DI AUSSIE..???


Sebelum ini portal seperti Malaysiakini & The Malaysian Insider ada memainkan cerita kononnya Rosmah Mansur isteri kepada Perdana Menteri berbelanja mewah semasa bercuti di Australia. Rosmah Mansur didakwa berbelanja sehingga RM300,000 untuk membeli-belah serta bersiar-siar di sana.

Berita yang ditulis oleh Andrew Hornery itu hangat disambut oleh beberapa penulis blog pembangkang sehingga mungkin ada di antara kita yang percaya dengan apa yang ditulis oleh wartawan itu. Andrew Hornery hanyalah seorang penulis yang menulis berita gossip semata-mata.

Beliau bukanlah berkemampuan menulis berita isu-isu semasa serta isu-isu politik dunia. Bila sudah bergelar penulis gossip, kebanyakkan dari penulis jenis ini hanya menulis berdasarkan cakap-cakap kosong tanpa disertakan mana-mana bukti kukuh.

Andrew Hornery juga pernah disenaraikan di antara penulis paling buruk di Australia untuk dua tahun berturut-turut.
Australia Worst Journalist 2009
Australia Worst Journalist 2010
Bukan itu sahaja Andrew Hornery juga dikenali sebagai GOSSIP QUEEN AUSTRALIA, beliau juga mempunyai latar belakang yang meragukan sama seperti Anwar Ibrahim kerana dalam dunia kewartawanan Australia Andrew Hornery dikenali sebagai Open Gay Transsexual.


Sebelum ini beliau hanya menulis mengenai dunia Gay, Lesbian dan Transgender. Bolehkah saudara pembaca percaya berita yang ditulis berdasarkan gossip semata-mata?

Lebih teruk lagi ianya ditulis oleh penulis yang tersenarai sebagai 10 penulis paling teruk di Australia?

Lebih memalukan ianya ditulis oleh penulis yang kehidupan seksnya lebih kurang sama dengan Anwar Ibrahim?



No comments: