Wednesday 15 March 2017

'NYAWA SEORANG SUAMI YANG BARU BERKAHWIN TERKORBAN KERANA KEBODOHAN KAMU NG PEI YEN' !!!


TIADA maaf bagimu! Itu yang dilontarkan netizen terhadap seorang remaja perempuan yang memandu kereta melawan arus hingga menyebabkan kematian di KM 134, Lebuh Raya Utara-Selatan di Seberang Perai Tengah, Pulau Pinang, pagi Selasa.

Kejadian tersebut menjadi tular menerusi media sosial apabila sebuah rakaman video menunjukkan kereta jenis Proton Gen 2 yang dipandu remaja perempuan itu dalam keadaan melawan arus.


Akibatnya, seorang pekerja kilang di Seberang Jaya, Mohamad Fandi Rosli, 26, yang dalam perjalanan pulang ke rumahnya maut di tempat kejadian akibat kecederaan parah di kepala dan badan.
Perkongsian video berkenaan mendapat perhatian netizen dan akhirnya muncul pula gambar pemandu remaja perempuan itu beserta dengan butiran peribadinya.
Menerusi perkongsian Facebook Penang Kini, remaja tersebut yang dikenali sebagai Ng Pei Ven atau Cindy Ng berusia 19 tahun dan berasal dari Sungai Dua, Butterworth.
“Maaf… kami jarang sekali viralkan muka suspek atau mana-mana pesalah sekalipun. Namun kali ni tiada maaf bagi mu.
“‘Pembunuhan’ ini telah menyebabkan seluruh rakyat Malaysia memang marah kepada mu!
“Nyawa seorang suami yang baru berkahwin terkorban kerana kebodohan kamu Ng Pei Ven @ Cindy Ng! Ini bukan kemalangan biasa. Ia sememangnya tak dapat diterima sesiapa sekalipun!” tulisnya.
Turut dikongsikan beberapa keping gambar Cindy yang bergelar Miss Popularity dalam satu program di Pulau Pinang, baru-baru ini.
“Boleh hukum gantung sampai mati tak? Sebab dah terang lagi bersuluh. Akibat kecuaian sendiri, habis orang lain terlibat. Berubah terus kehidupan orang lain yang tidak bersalah,” tulis Faizah Alias.
“Hukuman paling berat patut diberikan,” tulis Puan Adelia Abu.
“Atas alasan mabuk je tiket untuk bunuh orang. Kalau macam tu buatlah satu undang-undang yang lebih kukuh untuk menghukum tertuduh. Kalau ikut undang-undang British tertuduh dihukum ringan sebab mabuk,” tulis Rimon Sukor.
Pelbagai tohmahan yang diberikan netizen termasuk mendakwa pemandu tersebut berada di bawah pengaruh dadah jenis syabu dan mabuk.
Dalam kejadian pukul 7.50 pagi, kereta Proton Gen-2 itu dipandu secara melawan arus dari Sungai Dua menghala Butterworth dan melanggar bahagian hadapan kereta Perodua Kelisa yang dipandu Mohamad Fandi.
Polis percaya remaja berumur 19 tahun itu berada dalam keadaan mabuk ketika insiden berlaku.
Pemandu terbabit, seorang model separuh masa di acara pelancaran dan pameran kereta, dijangka dihadapkan di Mahkamah Sesyen Butterworth hari ini. – MYNEWSHUB.

No comments: