Sunday, 8 February 2015

BUDAK TAHUN 1 TIADA DUIT POKET, POW RAKAN SEKELAS ???


Pesanan seorang bapa Tahun 1 di sebuah Sekolah Kebangsaan menjadi perhatian ramai di laman sosial Facebook. Bapa berkenaan menulis pesanan di status miliknya yang ditujukan kepada seorang lagi bapa pelajar di sekolah yang sama.

Ia berpunca dari rasa tidak puas hati bapa berkenaan yang mendakwa anaknya setiap hari di 'pow' oleh anak lelaki terbabit.

Didalam status berkenaan juga, Wan Fakhrul Wan Bakar menasihatkan agar bapa murid yang bernama 'Ana' tersebut memberi duit belanja yang secukupnya kepada anaknya.

"...bagi la duit belanja kat anak ko tu. Agak2 la tiap hari pow RM2 drp anak aku!" ujar Wan Fakhrul.


- UtaraNews

Budak tahun 1 dah pandai pow rakan sebaya ? .... macam tak logik je kan. Takkan kecik2 dah berpotensi jadi samseng ?  Tapi di zaman teknologi tanpa sempadan ni, semuanya tidak mustahil. 

Post a Comment