Thursday, 20 November 2014

LEGEND SANGATKAH MAS IDAYU ???


Setelah tersebarnya insiden seorang peserta ujibakat Mentor Legend yang begitu berani mempersoalkan keputusan dan kredibiliti Mas Idayu, ramai yang menyelar tindakan kedua-dua pihak.

Ada yang menggatakan Edry terlalu biadab sehingga tidak hormat pada keputusan Mas Idayu. Malah tidak sedar diri yang dia hanyalah seorang peserta. Manakala Mas Idayu pula diselar kerana terlalu tegas dan berlagak dalam pemilihan peserta yang diinginkan mengikut kriterianya.

Menerusi  Kosmo  hari ini, Mas Idayu memaklumkan yang dia tak rasa malu atau terasa hati dengan komen-komen yang diberikan oleh si Erdy Sofian ini.
Saya tidak rasa malu dan tidak terasa hati pun dengan kritikan yang diberikan kerana saya sudah berada di tahap berbeza dengan peserta itu. Siapa dia untuk pandang rendah kepada saya yang mempunyai pengalaman selama 22 tahun dalam industri seni, sedangkan dia baru berusia 22 tahun dan bukan siapa-siapa. Jika saya tidak bagus, kenapa dia datang uji bakat program kendalian saya? 
Selepas episod saya dikritik itu disiarkan, ramai yang menganggap peserta itu mempunyai masalah kerana tidak dapat menerima hakikat bahawa dia tidak boleh menyanyi. Saya masih seperti biasa, tiada apa pun yang terjejas. 
Ya, ini kali pertama (peserta kurang ajar). Saya tidak pernah jumpa orang seperti itu. Selalunya, peserta merayu minta untuk dipilih, bukannya melepaskan geram kepada juri. Ikutkan hati, mahu sahaja saya baling kasut tinggi yang saya pakai ke mukanya, sebab terlalu geram tetapi saya fikir balik, buat apalah saya mahu jadi seperti dia. Lebih baik saya bersabar, nanti imej saya pula yang buruk. Inilah asam garam dunia artis, harus banyak bersabar.

Korang tengok ayat 'siapa dia untuk pandang rendah  kepada saya....: Tidakkah ayat sombong dan perasan diva tu? Aku tak boleh lupa satu je pasal Mas Idayu ni... menipu kata sakit perut berubat di kampung, rupa2nya beranakkan anak Aman Graseka (skrg dh bercerai)...tp tak mengaku dah kahwin...x mengaku beranak..... akhirnya bila rumahtangga berantakan...boleh pulak tiba2 bercerai... bila masa kawin??? Jadi kalau dia berasa tak malu tu ok laa... mana de kemaluan org mcm tu!!! he he he he....

Post a Comment