Friday 6 June 2014

RAHSIA BESAR FRANCIS YEOH DIKETAHUI JACKIE CHAN ???


Francis Yeoh main belakang sama Anwar untuk paksa TNB beli letrik lebih mahal?

Menurut kisah yang didedahkan oleh ABITW di SINI, Menteri Kewangan ketika itu, Dato Seri Anwar Ibrahim adalah orang yang mengarahkan TNB supaya membeli letrik yang dijana pada harga mahal oleh YTL kepunyaan Tan Sri Francis Yeoh.

Motivasi Anwar adalah supaya IPP Realmild/MRCB yang dikuasai oleh kroninya akan dapat harga lebih mahal maka diarah TNB naikkan harga belian kepada YTL dulu. Difahamkan bahawa bukti berupa surat itu masih ada di pejabat Menteri Kewangan dan TNB. 

Yang menariknya, ada komentar dalam blog tersebut mendedahkan Francis Yeoh adalah seorang bisexual. Mungkin sekarang dia mencerminkan imej sebagai seorang evangelis atau born again Christian dan penyumbang besar kepada misionari Kristian tapi mungkin itu hanya permainan PR. 

Blog tersebut juga mendedahkan Francis Yeoh pernah mengadakan satu parti tahun baru di di tingkat rooftop Lot 10 sebaik saja dia ambbilalih Taiping Con. Parti itu mengumpul gay dari Malaysia dan SIngapura.

Malah komentar blog tersebut memberitahu bahawa Francis Yeoh memiliki serangkaian Nepalian jambu sebagai pengawal pengiring beliau.

Ini juga berkait dengan hubungan rapat Francis Yeoh dengan Anwar Ibrahim ketika itu dia hanya kontraktor. Lesen IPP diberi kepada Francis Yeoh ketika Anwar Ibrahim menjadi Menteri Kewangan.

Campurkan satu dengan satu dengan satu, jadilah threesome. Jangan hairan Francis Yeoh yang sanggup lakukan apa saja terutama menggunakan jalan belakang untuk dapatkan projek dan lesen secara monopoli.

Beliau dikatakan banyak mempergunakan nama-nama Melayu (alibaba) untuk memperolehi kontrak-kontrak besar kerajaan. Contohnya Perak Anjung (semua Pengarah Melayu) tapi membolot semua pasir di Perak.

Lesen tersebut dikeluarkan oleh Anwar sebagai Menteri Kewangan.

Lain sekali Francis dengan bapanya Dato Yeoh Tiong Lai. Dato Yeoh memulakan perniagaan lori pasir dengan 3 buah lori pada 1955 dengan kakitangan seramai 3 orang. Dia merupakan seorang yang baik dan merendah diri.

Lain sekali Francis Yeoh yang mempunyai kaitan dengan kumpulan kongsi gelap. Pegawai khas Francis Yeoh, Dato' Colin merupakan pegawai yang mengawal dan menjadi penghubung antara Francis Yeoh dengan kumpulan kongsi gelap seluruh KL.

Suatu rahsia yang sudah terbuka, Francis Yeoh pernah memberitahu sahabat karib beliau Jackie Chan (aktor dunia) bahawa; "Akan datang di suatu hari nanti semua tanah di Malaysia akan menjadi hakmilik Cina dan kita akan membantu rakyat Cina di Malaysia & China".

No comments: