Sunday, 29 June 2014

DAKWAAN CEO PETRONAS TANPA BUKTI ???

IMG-20131107-WA014

KECAMAN terbuka CEO Petronas, Shamsul Azhar Abbas terhadap kerajaan yang dikatakan campur tangan dalam urusan Petronas, adalah satu dakwaan yang serius yang telah mencemarkan imej kerajaan kerana dibuat tanpa bukti sama sekali.


Dia tuduh birokrat kerajaan dan UMNO campur tangan, dia tuduh Melayu nak cara mudah saja untuk dapat kontrak dari Petronas dan macam-macam lagi dengan hanya modal air liur, kalau ini tak menjejaskan, penulis tak tahu nak gelar apa.

Walaupun Shamsul cuba menjaga punggongnya sendiri dengan mengasingkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dari kecamannya terhadap kerajaan dan UMNO, tapi secara tidak langsung, dia cuba mengatakan yang Perdana Menteri tidak mampu  mengawal orang-orang disekelilingnya dari masuk campur dalam urusan Petronas.

Sebab itu Shamsul kata Najib tak terlibat tapi orang sekeliling Najib yang terlibat.  Sekali baca macam dia puji Najib tapi sebetulnya dia tengah kata Najib tak boleh kawal orang-orang ini.  Persepsi awam, apakah layak jadi pemimpin kalau tak boleh mengawal orang di sekeliling?

Dicampur dengan liberalisasi yang dibuat Shamsul ke atas Petronas – buang ramai Melayu dan bawa masuk cina sejak ambil alih syarikat itu, seharusnya tidak ada sebab kenapa Shamsul perlu kekal di kerusi Petronas itu lagi.  Dah banyak pihak mendesak dia dibuang, dan seharusnyalah Perdana Menteri ambil maklum dan buang orang ini.

Kalau itu tak cukup, penulis nak katakan bahawa CEO Petronas ini sebenarnya menipu bila dakwa berlaku campur tangan UMNO dan kerajaan dalam Petronas. BACA LAGI..... di sini

Post a Comment