Saturday 14 December 2013

MB PERAK BERDENDAM .... ???


Sebenarnya bukanlah mudah untuk mendapatkan semula negeri Perak apabila pakatan rakyat yang diketuai oleh kafir DAP dan disokong oleh parti Pas mula menjajah negeri Perak dengan retorik penipu mereka.
Pengorbanan dari segi masa dan tenaga perlu untuk mengembalikan kuasa di tangan Barisan Nasional ditambah pula dengan ugutan-ugutan daripada samseng yang diupah oleh rejim cina Dap sentiasa menghantui siapa sahaja yang cuba berniat menjatuhkan kerajaan rejim cina Dap.

Dalam masa 11 bulan mereka memerintah Rejim kafir cina Dap banyak membuat keputusan yang mempopularkan diri mereka seperti meluluskan tanah kepada sekolah cina dan India, membenarkan peneroka haram cina menguasai hampir kesemua bekas-bekas lombong di negeri Perak. Rakyat negeri Perak terutamanya yang kuat menyokong pakatan pembangkang berguling-guling gembira kerana dap memenuhi aspirasi rakyat Perak.

Kini Zambry begitu selesa dengan jawatannya sebagai menteri besar kerana tiada apa yang mengganggunya lagi. Apatah lagi semua adun-adun pembangkang disumbat dengan sebulan RM3000.00 sebagai tanda terima kasih kerana tidak mengganggu pentadbirannya.

Zambry lebih rela melantik kawan-kawannya memegang jawatan dalam anak syarikat kerajaan negeri daripada mereka yang telah banyak berjasa kepada kerajaan negeri Perak. Sebagai contoh Setiausaha Sulit Kanan kepada Menteri Besar Perak, Datuk Ismail Saffian dilantik sebagai Ketua Pegawai Eksekutif Yayasan Bina Upaya Darul Ridzuan (YBUDR)


Ismail Saffian pernah bertanding sebagai calon Barisan Nasional (BN) di kerusi Parlimen Bukit Gantang sebanyak dua kali iaitu dalam pilihan raya kecil 2009 dan pilihan raya umum 2013 yang lalu tetapi tewas kedua-duanya.

Namun sebagai kawan Dr. Zambry tetap memberi tempat didalam kerajaan negeri walaupun ramai yang tidak berapa gemar dengan Ismail Saffian. Tetapi itu hak Zambry terpulanglah kepadanya siapa yang dia hendak pilih.

Apakah tidak ada langsung sifat kenang budi dalam pentadbiran Dr. Zambry hari ini terhadap adun-adun terdahulu yang banyak berkorban masa dan tenaga semata-mata untuk mengembalikan kuasa di tangan Barisan Nasional? Setidak-tidaknya melantik mereka yang masih sihat memegang jawatan dalam anak syarikat kerajaan negeri Perak.

Dendam apakah yang dipraktikkan oleh pentadbiran Zambry sehingga melupakan terus seolah-olah Adun-Adun terdahulu yang masih sihat tidak pernah wujud?

Walaupun pentadbiran Dr Zambry dilihat lebih cenderung memilih golongan muda tetapi jangan terus melupakan jasa adun-adun terdahulu sehingga langsung tidak memberi sebarang jawatan kepada bekas-bekas adun negeri Perak.

Ingatlah langit tidak selalu cerah! SUMBER

Teman kata  :  MB Perak pernah dihentam oleh para blogger Perak mengenai perkara tersebut sehingga mewujudkan GAZ ( Gerakan Anti Zamri). Gerakan itu bukan bertujuan mahu menjatuhkan MB ataupun menentang kerajaan BN Negeri Perak, tetapi lebih kepada protes perlantikan individu-individu tertentu  di dalam anak syarikat kerajaan negeri Perak. Perlantikan itu dilihat  lebih bersifat 'kroni' terutamanya apabila '5A' tidak pernah tercicir dari senarai !! MB Perak pasti ada jawapan dan alasan tersendiri terhadap perkara tersebut, yang umum tidak ketahui.......

No comments: