Friday 5 April 2013

DR. SIDEK BABA MOHON MAAF PADA TUN M, 30 TAHUN DI TIPU ANWAR...


AIDCNews – Prof. Datuk Dr. Sidek Baba berkata beliau begitu terkejut dengan pendedahan bekas pegawai agama Datuk Seri Anwar Ibrahim yang hadir dalam pertemuan tertutup di rumahnya kira-kira pertengahan tahun lalu.
Dr Sidek berkata pendedahan pegawai agama itu menguatkan lagi hasratnya untuk terus meninggalkan Anwar.


Beliau tidak menyatakan siapakah pengawai agama Anwar itu dan butiran pendedahan yang didedahkan kepadanya, namun difahamkan kejadian tersebut berlaku ketika Anwar menjadi Timbalan Perdana Menteri dan Menteri Kewangan.
Pendakwah dan pendidik tersohor itu turut mendedahkan maklumat bekas orang kanan Anwar, Senator Ezam Mohd Nor yang mendedahkan kejadian Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail yang pernah menelefonnya dari washington agar tidak membenarkan mana-mana lelaki bermalam di rumah kediamanya bersama Anwar.
“Anwar tidak nafi. Wan Azizah tidak nafi tentang kejadian itu, “katanya kepada Buletin Utama, TV3 hari ini selepas mengunjungi bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.
Menyentuh tentang ramai tokoh-tokoh ABIM yang bertanding atas tiket PKR dalam Pilihanraya Umum ke-13, Dr Sidek berkata ABIM kini sudah tidak boleh mendakwa sebagai badan ‘bebas’ lagi dan dalam jangka panjang, ia akan merosakkan imej NGO itu sebagai sebuah badan dakwah.
Pada 27 Mac lalu, Dr Sidek mendedahkan tiga sebab beliau meninggalkan Anwar, meskipun lebih 30 tahun mereka bersahabat.
Katanya, sebelum meninggalkan Anwar beliau menyiasat serta menemu bual 28 individu yang sangat rapat dengan Anwar dan kemudian membuat solat sunat istikharah bagi memohon petunjuk.
“Anwar ketika kami bersama-sama dalam ABIM dulu sentiasa mengingatkan saya bahawa seseorang pemimpin bukan sahaja kena bersih tetapi mesti kelihatan bersih dan saya pegang erat amanat itu sampai sekarang.
“Namun, dalam siasatan selama tiga tahun sebelum meninggalkan beliau, saya dapati terlalu banyak persoalan moral yang melingkari Anwar. Saya pegang kata-kata saya ini kerana kesemua 28 saksi itu masih hidup,” katanya.


4 comments:

Anonymous said...

Akhirnya belang anwar smakin lama smakin terserlah.seri wajahnyapun sejak akhir2 ni pn smakin hilang.mgkn tuhan dah tunjukkan sapa anwar sbnarnya.

Malaysian Cybertrooper said...

Tapi sayang... Puak-puak taksub kunyit masih lagi nak mempertahankan ketua hangit mereka!! Kenapa la mereka tak boleh nampak orang yang rapat dengan ketua kunyit hangit ni ramai dah tinggalkan dia?? Buta sangat ke mereka?

http://mycybertrooper.net.ms/

Anonymous said...

Prof. Dr. Sidek Baba..bakal Menteri Pendidikan Malaysia sekira BN menang PRU13 nie....syabas dr sidek baba..teruskan niat anda itu...semoga Bapa Taukey Arak St Miguel nie terus menaja anda kepuncak jaya....

Anonymous said...

Satu contoh org yg taksub ngan anwar..