Tuesday 19 February 2013

( VIDEO & FOTO ) : KEUNIKAN WANITA BERKEPALA 2


Abigail Loraine Hensel dan Brittany Lee Hensel (lahir 7 MAC, 1990) adalah kembar dicephalic parapagus, yang bererti bahawa mereka adalah kembar siam, setiap daripada mereka mempunyai kepala yang berasingan, tetapi berkongsi badan yang sama. 




Mereka adalah sangat simetri, mempunyai hanya sebuah badan tunggal dengan perubahan sedikit dari kadar biasa. Malah, beberapa organ penting adalah dua kali ganda lebih besar dari org biasa; kembar ini masing-masing mempunyai hati yang berasingan, perut, tulang belakang, dan saraf tunjang. 


Setiap daripada mereka mengawal separuh badan mereka, mengendalikan satu tangan dan satu kaki. Ini bermakna bahawa sebagai bayi, pembelajaran awal proses fizikal yang memerlukan koordinasi badan, seperti bertepuk tangan, merangkak, dan berjalan memerlukan kerjasama kedua-dua kanak-kanak. 


Walaupun setiap daripada mereka mampu untuk makan dan menulis secara berasingan dan serentak, aktiviti-aktiviti seperti berlari dan berenang mesti diselaraskan . Aktiviti-aktiviti lain seperti yang pelbagai sebagai menyikat rambut dan memandu kereta memerlukan kerjesama untuk melaksanakan urutan tindakan yang berasingan yang menyelaras dengan yang lain.


Pada usia 16 tahun, mereka telah di temu bual pada Channel Pembelajaran pada 17 Disember, 2006, di mana mereka membincangkan aspek kehidupan seharian mereka dan rancangan untuk masa depan. Mereka kini bintang dalam siri realiti mereka sendiri pada.




LIHAT VIDEO BERIKUT  :



SUMBER

No comments: