Thursday 24 January 2013

PRU 13 - ANWAR NAK CUBA NASIB DI TEMPAT LAIN...???



ANWAR TIDAK BERTANDING PERMATANG PAUH!

Dikhabarkan hangat ke telinga aku, Permatang Pauh bukanlah lagi kubu kuat Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat Anwar Ibrahim.

Program dan ceramah-ceramah yang dihadiri Anwar bersama gengnya tidak lagi dilambung-lambung macam dulu. Apabila kelibatnya muncul di sana dalam satu program baru-baru ini, ada yang duduk dalam kereta sahaja. Tak ada sambutan hangat. Tidak ramai orang Permatang Pauh hadir.

Kebanyakannya diimport dari Tasek Gelugor dan Batu Kawan. Baru sebulan lepas ketika hadir di Taman Perda, Bukit Mertajam, hanya 20 orang hadir. Melihatkan itu, Anwar pun cabut, tak jadi berceramah.

pada 21 Januari lalu yang menyebut Anwar rungsing dengan kehadiran kehadiran bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad ke parlimennya itu.

“Special instruction Anwar kepada beberapa orang inner circle – untuk turun semula ke Permatang Pauh dan buat analisa selepas lawatan Tun Mahathir ke kawasan tersebut.


“Pada mulanya, Anwar tak risau langsung dengan kehadiran Mahathir. Pada Anwar, ‘old man’ will not make an impact. Cumanya, Anwar jadi rasa tak sedap hati kerana kebanyakan kawasan di Permatang Pauh sudah berani meletakkan banner Mahathir secara terbuka.

Anwar Ibrahim membayangkan kemungkinan dirinya tidak akan kekal bertanding di kerusi Kampung halamanya di Parlimen Permatang Pauh pada Pilihan Raya Umum ke-13 - Tok Guru.

No comments: