Monday 24 December 2012

LELAKI MACHO MILIKI 5 PUTING SUSU...???

pria punya puting susu 5

Secara normal, lelaki  hanya mempunyai 2 puting susu yang masing-masing terdapat di dada kiri dan kanan. Tapi bagaimana jika ada yang mempunyai lebih daripada itu..?
Seorang aktor Hollywood bernama Bradley Cooper menunjukkan 5 puting susunya pada di sebuah rancangan ‘The Ellen DeGeneres Show’. Lima puting susu yang dimiliki Bradley Cooper terletak di dada bagian kiri, lengan kanan dan kaki kanan.
Dengan membuka butang bajunya, lelaki terseksi di dunia tahun 2011 ini menunjukkan puting ketiga, lalu menggulung lengan baju untuk memperlihatkan puting keempat, dan terakhir menggulung kaki seluarnya untuk memperlihatnya yang kelima.
“Saya punya lima puting susu,” ujar Bradley Cooper, sambil memperlihatkannya pada penonton ‘The Ellen DeGeneres Show’, seperti disiarkan Dailymail pada Khamis.
Namun sayangnya 5 puting susu tambahan yang dimiliki Bradley Cooper ini hanyalah lakonan belaka yang sengaja dibuat buat untuk memeriahkan acara tv tersebut.
Sebenarnya manusia boleh memiliki puting susu lebih dari dua. Kejadian ini boleh terjadi ketika berada di dalam janin atau dalam bentuk embrionya. Keadaan ini dikenali sebagai polythelia, supernumerary nipple, triple nipple, vestigial nipple atau witch’s nipple. Faktanya 1 dari 200 perempuan memiliki puting tambahan di dalam tubuhnya...!!!
Puting tambahan ini umumnya terletak di sepanjang garis susu dan kadangkala disertai dengan jaringan payudara ekstra. Jika disertai dengan jaringan payudara tambahan maka ianya dikenali sebagai polymastia. Jika terhubung dengan kelenjar susu maka puting tambahan ini boleh menghasilkan ASI setelah kehamilan, seperti satu petikan dari About.com.
Keadaan ini boleh terjadi baik pada lelaki mahupun wanita, walaupun lebih banyak kes terjadi pada perempuan. Beberapa tokoh terkenal diketahui memiliki puting lebih dari 2 seperti Anne Boleyn, istri dari Raja Henry VIII di Inggeris serta penyanyi Lilly Allen.

No comments: