Friday 29 June 2012

PARTI PAS SYAITAN..???


Ciri-Ciri Parti PAS Syaitan  



Nak sebut pun takut la ni. Pasal bukan mudah untuk kita mengisytiharkan sesebuah parti itu sebagai parti Syaitan hahaha.


Terdapat ayat yang menyebut tentang ciri-ciri Parti Syaitan atau hizbussyaitan. Tujuannya adalah untuk Allah membuat perbandingan agar umat Islam dapat membezakannya serta membuat pilihan dengan tepat antara Parti Allah (Parti Islam) ataupun Parti Syaitan.

Firman Allah yang bermaksud,

"..mereka menjadikan agama (memperalatkan agama) untuk tujuan memecah-belahkan dan berklik-klik sehinga menjadi beberapa pecahan (parti-parti). Masing-masing parti pula berbangga dengan apa yang ada di sisi mereka.." - Ayat 53, Surah Al-Mukminum.

Selanjutnya Allah berfirman, maksudnya..

"Syaitan telah menguasai mereka, lalu Syaitan menjadikan mereka itu lupa kepada Allah. Lalu mereka tergolong ke dalam golongan parti Syaitan (hizbussyaitan). Ketahuilah, sesungguhnya Parti Syaitan itu parti yang rugi.." - Ayat 19, Surah Al-Mujadalah.

Ayat-ayat di atas memperjelaskan tentang ciri-ciri parti syaitan seperti berikut..

1- Pemimpin dan anggotanya memperalatkan agama untuk menimbulkan perpecahan di kalangan masyarakat.

2- Bersikap sombong dan berbangga dengan parti masing-masing (sehingga menganggap parti mereka sahaja yang dijamin Syurga, parti lain jahiliah dan ahli neraka.

3- Lupa kepada Allah. Yakni apabila ingin menyelesaikan masalah umat, mereka merujuk kepada teori politik sehingga sanggup bekerjasama dengan parti bukan Islam. Menolak kesepakatan dengan sesama Islam.

Demi kerana untuk meraih undi, PAS sanggup bekerjasama dengan parti-parti yang tidak Islamik seperti DAP dan PKR. Yang secara jelas dasar dan perlembangaan parti mereka tidak berlandaskan Islam. DAP menyokong PAS, sekadar mengambil kesempatan di sebalik isu-isu tertentu yang tidak berlandas dan bersemangat Islam.

Sekiranya  Pakatan Jahanam menang, mereka akan cuba menghapuskan secara sedikit demi sedikit dasar-dasar kerajaan yang menjurus kepada bangsa Melayu dan Islam. Di akhir kisah ini, Islam akan dilayan sama rata di dalam negara ini. Tiada lagi istilah Malaysia sebagai sebuah negara Islam moden dan maju.
RIZIQIN

No comments: