Tuesday 26 June 2012

DISEBALIK PR MAHU PTPTN DIHAPUSKAN....!!!





Why PR want to abolish PTPTN?

1. PTPTN sangat terkenal dan jumlah peminjam sangat menggalakkan. 

2. Bukan PTPTN yang hendak diserang oleh PR, tapi SSPN iaitu Skim Simpanan Pendidikan Nasional (SSPN) dimana rakyat membuat Investment dalam sistem pendidikan

3. Idea itu jugalah digunakan oleh Segi College dimana mereka membuat Conventional Scheme of Fund utk membantu para pelajar.

4. Sekiranya SSPN ini berjaya, Bank Conventional semakin lama semakin ditinggalkan dan sistem ekonomi negara menjadi hak milik Malaysia secara Total.

5. Malaysia tidak akan terikat lagi dengan Sistem Bank Dunia dimana invenstor datang dari kalangan rakyat dan negara luar yang ingin menghantar pelajar ke Malaysia.

6. Ini sekaligus menyambung kejayaan Malaysia supaya merdeka secara Total selepas peristiwa Serangan Fajar pada zaman Tun Mahathir yang menjadikan Sime Derby dan Guthrie hak milik kerajaan Malaysia

7. Kerajaan berhak menghapuskan sistem Interest menggantikan sistem Upah Simpan.

8. Perkara itulah yang ditakuti oleh kebanyakan negara luar dan menjadikan PR sebagai askar2nya.

9. Bersyukurlah kerana pemimpin negara ini (Barisan Nasional) sedar akan kemelut ini dan mengambil langkah yang paling sesuai untuk menjamin keselamatan Ekonomi Malaysia.



***Kalau Anwar sendiri yang bercakap bagi pihak dirinya sendiri, tentu tidak adil kan, seolah-olah ianya hanya merupakan keinginan beliau sahaja..... sebab tu lah beliau mengkudakan mahasiswa tolol yang taraf akademiknya cuma suam-suam kuku untuk merelisasikan angan-angan mat jeninnya tu..... Pastinya mahasiswa melayu yang jadi mangsa...!!!

No comments: