Sunday 4 March 2012

HASSAN ALI : MAHFUZ LEBIH TERUK DARIPADA KAMBING.... muahahahaha!!!!

Datuk Dr Hasan Ali anggap Datuk Mahfuz Omar lebih teruk daripada kambing?. Memang benar. Kenyataan itu jelas menggambarkan betapa beliau geram habis pada Naib Presiden PAS itu malah nampaknya sudah bersiap sedia berdepan dengannya di mahkamah.
Dr Hasan, pada Sabtu adakan sidang akhbar di rumahnya di Taman Tun  Dr Ismail,Kuala Lumpur untuk beritahu beliau sudah mengarahkan peguamnya mengambil tindakan terhadap Mahfuz.
Ini gara-gara Ahli Parlimen Pokok Sena itu main sedap mulut dakwa Kementerian Belia dan Sukan nak menaja 2,000 program ceramahnya dengan kos RM30 juta bagi mempengaruhi belia menjelang pilihanraya umum ke
13.
Ditanya Agendadaily berapa samannya nanti kerana Dr Hasan menyifatkan tuduhan Mahfuz itu  satu fitnah jahat bagi memalukan beliau dan keluarganya, kata bekas Exco kerajaan PKR Selangor itu dengan seloroh kata,“ Tidaklah RM50 juta, tapi mungkin hampir-hampir".
Katanya tuduhan itu dibuat tanpa asas yang lojik dan lojik.
Menurut Adun Gombak Setia itu, jika benar beliau dakwaan 2,000 programnya ditaja, ia akan mengambil masa sehingga 18 tahun bagi menghabiskannya kerana program beliau biasanya berlangsung selama tiga hari.
"Kalau saya ajar kambing mengira pun dua tahun, pandai. Ini (Mahfuz) lebih teruk dari kambing," katanya menyindir Mahfuz (kiri).
Beliau turut menyifatkan Mahfuz kuda tunggangan PAS kerana kenyataan tersebut antara lain bertujuan cuba lari isu serabut dalam pentadbiran PAS di Kedah dan kemaraan road shownya sejak di pecat dari PAS.
Katanya, setiap tindak tanduk pemimpin PAS termasuk Mahfuz ada yang tersirat dan tersurat.
“Inilah parasit dalam PAS sama juga dengan ahli parlimen Kuaala Selangor Dr Zulkifli Ahmad yang buat kenyataan PAS sedia terima bukan Islam jadi Timbalan Presiden parti itu,” katanya.
Menurut Dr Hasan, ketika dalam PAS walaupun pernah jadi Naib Presiden dan Pesuruhjaya PAS Selangor, beliau tidak akan buat kenyataan seumpama itu tambahan pula ini babitkan dasar parti.
“Majlis Syura dan pimpinan tertinggi PAS kena tengok apa pemimpin parasit ini (Mahfuz dan Dr Zulkifli) cakap dan buat kerana ianya beri kesan negatif pada PAS . Ini mesej dan tugas serta strategi parasit jadikan PAS macam DAP dan PKR,” katanya.
Tegas beliau, inilah kejayaan besar parasit kerana tidak ada sebarang tindakan diambil terhadap mereka.
Menjawab satu soalan, beliau juga menafikan dakwaan Ahli Parlimen PAS Shah Alam, Khalid Samad bahawa tokoh koprat Tan Sri Rozali Ismail,Puncak Niaga menajanya.
Sambil mendakwa itu "cerita kedai kopi", Hasan sekali lagi bersifat sinikal dengan menyoal: "Bila Khalid Samad dilantik sebagai jurucakap gereja?"
"Tidak ada. Tapi sebagai NGO kita akan terima bantuan siapa sahaja yang mahu memperjuangkan Islam," katanya.
Setakat ini, menurut Hasan, beliau menggunakan duit sendiri dan bantuan beberapa pihak yang enggan dikenali untuk program jelajahnya.
Namun beliau mempersoalkan apa salahnya jika ada pihak yang ingin memberi sumbangan kepada sebuah NGO seperti JATI pimpinannya.
Dalam pada itu, Presiden JATI tersebut, PAS akan kalah teruk dalam pilihan raya umum akan datang kerana beberapa fakor termasuk pemecatan beliau.
Sebab lain katanyaa adalah isu Palestine –Israel dan Kritianiasasi serta menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim yang berdepan macam-macam masalah termasuk isu keselamatan Israel.
Dr Hasan turut menuntut Anwar memohon maaf secara terbuka kepada seluruh umut Islam di Malaysia, Palaetin dan masyarakat dunia kerana kenyataan beliau jauh berbeza dan bertentangan realiti sebenarnya

No comments: