Monday 5 March 2012

'CAH KETING' DALAM PAS...???

DALAM perjalanan politik Pas, mereka sentiasa berusaha untuk memaparkan parti merekalah paling sempurna, parti merekalah yang paling aman dan damai serta parti merekalah yang tidak pernah ada konflik dalaman yang serius.

Tetapi apa yang berlaku di Kedah sudah membuktikan bahawa politik tetap politik, dalam politik tidak ada musuh dan kawan yang kekal, dalam sekelip mata musuh boleh menjadi kawan, kawan boleh menjadi musuh.

Walau apa pun keputusan yang dicapai oleh perjumpaan khas Jawatankuasa Pas pusat dengan barisan kepimpinan Pas Kedah malam tadi, ia sama sekali tidak boleh menutupi segala yang terdedah akibat konflik yang berlaku antara Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak dan Datuk Phahrolrazi Zawawi.

Selain itu, ia juga sudah pasti tidak akan mampu meredam kegelojohan sesetengah puak di dalam Pas Kedah untuk menjatuhkan Azizan daripada kerusi Menteri Besar. Apa yang lebih hebat, krisis yang berlaku juga jelas membuktikan negeri itu sudah berpuak-puak, masing-masing mahu menjatuhkan antara satu sama lain sehingga menggugat pentadbiran Azizan.


No comments: