Friday 3 February 2012

PAS TAK RELA PUJUK HADI.... JIKA HADI BERHASRAT JADI NELAYAN SEPENUH MASA.....



Apa yang Din Pudu katakan tentang isu pengganti Hadi Awang ini memang betul. Apa perlunya mereka menyusun pengganti sekiranya Presiden parti mengambil keputusan untuk menjadi nelayan sepenuh masa, jika selama ini Mursyidul Am yang lebih berkuasa? Lagi pun, Tuan Guru Mursyidul Am sendiri sudah menegaskan yang beliau tidak akan sesekali berundur selagi nyawa masih dikandung badan.

Atau wujud beberapa isu lain sehingga menyebabkan PAS tidak mampu untuk menyusun pelan peralihan? Adakah kerana Timbalan Presiden mereka itu seorang yang dungu dan menjadi alat kafir DAP?!! Atau mereka khuatirkan jika pengganti diumumkan terlalu awal, ia akan mengundang pertentangan hebat daripada Anwarinas PAS dan boleh mengakibatkan parti adat dan sosial tersebut akhirnya berpecah belah?!!

Namun, secara tersiratnya, kenyataan Naib Presiden PAS ini adalah satu mesej jelas yang memperlekehkan maruah Presidennya sendiri. Mentang-mentanglah spesis ulama' seperti Presidennya sudah tidak mempunyai cengkaman dalam parti lagi.

Satu perkara lagi, bolehkah rakyat berharap kepada sebuah parti politik yang tiada langsung perancangan masa depan?!! Apa yang akan berlaku jika ditakdirkan diktator-diktator tua dalam PAS ini mati serentak satu hari nanti?!! Takkan hendak suruh Karpal Singh dan Brader Kit memangku tugas presiden sementara mencari pengganti?

Dan inilah yang berlaku apabila Hasan Ali dipecat. PAS ketandusan calon pemimpin yang mampu untuk memastikan Islam terus didaulatkan. Kerana itulah, akhirnya ia diambil alih oleh pemimpin lain yang jauh lebih "alim" daripada mereka!

Walau apa sekali pun, PAS kini jelas tidak mampu lagi untuk membicarakan soal akidah dan memperjuangkan hukum Allah kerana mereka sendiri sedang sibuk memastikan parti mereka terus relevan sebagai penchacai tegar kepada fuckatan yang dikuasai DAP! Tolak PAS, Islam selamat!

No comments: