Thursday 16 February 2012

BENARKAH ADA 'TROJAN HORSE' DALAM BANK NEGARA...????

Betulkah Ada TROJAN HORSE ATAU PARASIT Di Dalam Bank Negara Yang Di Katakan Mengeluarkan Cadangan-Cadangan Yang Menyusahkan Rakyat Berpendapatan Rendah.



H LONG AAHHH AH LONG KETEPI2 SAYA BANTU, Sekarang Ada Tangan Ajaib Yang Bantu Mereka Di Mana Tempat Mereka Di Amik Alih Oleh Jabatan Insolvensi Malaysia (JIM). Regim Baru Yang Jadi Parasit Ni Akan Memenjarakan Mereka Yang Muflis ( Contoh Yang Tidak Mampu Bayar Kerana Tekanan Kehidupan, Papa Kedana Atau Gagal Mengistiharkan Pemilikan Motorsikal Yang Berusia Lebih 40tahun Yang dah Jadi Besi Buruk Pun). Rasanya Nasib Ratusan Ribu Terutama Para Siswazah, Anak Muda Yang Baru Nak Majukan Diri Dan KAKITANGAN KERAJAAN Bakal Ramai2 Beratur Ke Penjara.

Bila Mereka Di Tekan, Bila Nama Mereka Di Senarai Hitamkan...MEREKA AKAN BERJUMPA NGAN AH LONG..Adeeiiiiiii....Ibarat Sudah Jatuh Di Timpa Tangga..

CAMANA BOLEH JADI CAMNI? ADA KUDA TROJAN BOLEH SESAT DALAM KANDANG KIJANG EMAS? PASTU DENGAR KABO KUDA TROJAN TU NAK NYUSAHKAN 1.2 JUTA KAKITANGAN AWAM DENGAN IMPLEMENTASI POLISI YANG BAKAL MENYUSAHKAN PIHAK KERAJAAN...

SIAPA KUDIS DAN PARASIT INI? SAYA MEWAKILI SUARA ANAK MUDA 1MALAYSIA (SAM1M) RASAKAN PIHAK KERAJAAN HARUS PEKA TERHADAP ISU INI, JUMPA DOKTOR PI UBAT DULU KUDIS NI SEBELUM JADI PENYAKIT KANSER..

DI BAWAH ADALAH SATU KES YANG BENAR2 YANG BERLAKU OLEH PARASIT GILA KUASA NI.



Suradi bin Daruis telah menjadi penjamin kepada isterinya (Rosnah) yang membeli kereta dan kereta dibayar dengan baik selama 2 tahun. Malangnya kemalangan berlaku dan si suami patah kaki dan tak dapat bekerja selama setahun. Desakan hidup dan masalah yang tidak diduga telah menyebabkan mereka gagal membayar ansuran bulanan. Kereta telah disambung bayar oleh seorang saudara yang kemudiannya menghilangkan diri. Kereta kemudian ditarik setahun selepas itu. Dengan berbagai caj dikenakan tuntutan telah dibuat oleh syarikat kewangan dan suami isteri diisytihar muflis (dalam lingkungan RM 30,000). 

Oleh kerana tidak mampu membayar ansuran bulanan RM 100 sebulan, tindakan menghina mahkmah telah diambil oleh pihak OA untuk mensabitkan pasangan suami isteri ini ke penjara. Diberitakan walaupun di atas desakan Pengarah Pendakwa Jabatan Insolvensi Malaysia (JIM), "PARASIT TROJAN HORSE" ( yang amat angkuh dan tidak berhati perut yang diberitakan adalah anak saudara kepada seorang bekas Hakim Negara) untuk memenjarakan pasangan ini, Pendaftar Kanan hanya mensabitkan suaminya sahaja. ( diceritakan juga, biasanya kertas penghukuman setiap kes telah disiapkan oleh JIM, pendaftar kanan hanya tandatangan sahaja).

Mereka terpaksa menjual motosikal yang digunakan untuk mencari kehidupan untuk membayar tunggakan tetapi masih kurang RM 150.00. Walaupun yang kurang hanya RM 150, Suradi dihantar juga ke penjara. Saudara mara telah mencari peguam untuk merayu tetapi rayuan ditolak di atas sebab teknikal. Kini, Pendakwa "PARASIT TROJAN HORSE" meminta mahkamah untuk menambah hukuman ke 6 bulan. Keghairahan ini tidak terfikir kepada kita manusia biasa. Manusia jenis apa ini? Ujian Allah mengingatkan "PARASIT TROJAN HORSE" dengan penyakit belakang dan bercuti selama 2 bulan tidak membawa sebarang kesedaran kepada perempuan ini.

Sekarang ini, si isteri tidak bekerja dan terpaksa menyara 3 orang anak yang sedang mengambil SPM, PMR dan UPSR. Bayangkanlah jika ini terjadi kepada kita?

Mari kita renung keadaan ini. Adakah ini patut dan berperikemanusiaan? Patutkah si isteri sekarang pergi mencuri untuk membayar baki RM 150 untuk dibayar kepada JIM. Jika hukuman bagi 6 bulan diperolehi untuk terus menghukum si bankrap, maka si isteri terpaksa membayar dengan mencuri atau merompak untuk ansuran selama 6 bulan akan datang atau menjual salah seorang daripada anak-anak bagi mengelakkan tindakan sinis JIM ini ataupun perlukah si suami apabila keluar penjara pergi merompak untuk membayar ansuran bulanan sedangkan makanan di rumah pun tiada untuk diberi kepada anak-anak? Nampak gayanya Ah Long yang dulunya seperti iblis akan jadi lebih baik daripada JIM sekarang ini. Tak perlulah usaha penjenamaan semula JIM kepada MDI (Malaysia Department of Insolvensi….bahasanya Inggeris la pulak, Koperatnya! Memang dasar kumpulan manusia zalim yang lupakan diri). 

Apapun yang paling jelas adalah kegagalan Jabatan Insolvensi Malaysia dalam tanggungjawab mereka membantu para muflis pulang ke pangkuan masyarakat tapi berjaya menzalimi mereka dengan menghantar mereka yang papa dan tak mampu/gagal membayar ke penjara. Diberitakan,"PARASIT TROJAN HORSE" begitu teruja apabila berjaya dalam kes-kes memenjarakan orang-orang miskin dan muflis ini. Diberitakan juga ada pegawai JIM yang ditugaskan untuk mensabitkan para muflis ini menangis melihat hukuman yang dijatuhkan sementara pengarahnya bersorak keseronokan. Apa punya manusia…JANGAN SABOTAJ USAHA YAB DS NAJIB.


SEMUA dari BLOG INI

1 comment:

Anonymous said...

Benarkah parasit itu akan bertanding dlm PRU13 mewakili PKR?