Tuesday 27 December 2011

NIK AZIZ HARAMKAN BR1M DI KELANTAN...???!!!

Sepanduk Gambar Nik Aziz HARAMKAN BR1M Di Kelantan..




Bukan lagi rahsia bahawa Pakatan Rakyat akan menolak apa sahaja usaha dari kerajaan untuk membantu meringankan beban rakyat di negara ini. Bagi Pakatan, usaha mengutuk dan memfitnah setiap pemberian kerajaan adalah perlu bagi memastikan survival mereka di PRU 13 nanti.
Justeru itu, tak menghairankan apabila wang Bantuan Rakyat 1Malaysia yang berjumlah RM500 bagi setiap keluarga yang berpendapatan dibawah RM3000 sebulan, dikecam dan diperlekehkan sehabisnya oleh setiap pemimpin Pakatan Rakyat.
Yang terbaru, beberapa sepanduk dan kain rentang telah dinaikkan di negeri Kelantan untuk menghasut rakyat supaya jangan menerima bantuan tersebut. Kain rentang yang mempunyai gambar Menteri Besar Kelantan itu dilihat dipasang dibeberapa kawasan strategik sekitar bandar.
Lebih memalukan, wang bantuan RM500 tersebut didakwa “HARAM” kerana ia tak diketahui sumber hasilnya. Malah, tulisan di kain rentang berkenaan telah menasihatkan rakyat Kelantan supaya tidak keluar untuk mengambil wang tersebut.
SELANJUTNYA ..... DI SINI
JIKA WANG BANTUAN RM500 ITU HARAM... KERANA IANYA DARI SUMBER YANG TIDAK DIKETAHUI MAKA SESUNGGUHNYA JUAK2 PAS DAN PR TIDAK BOLEH MAKAN NASI, GULA, TEPUNG, MINYAK MASAK, GUNA GAS UTK MEMASAK DAN ISI PETROL ATAU DIESEL DI KENDERAAN MASING-MASING KERANA ADA SUBSIDI KERAJAAN DALAM SEMUA BARANGAN TU..... BUKANKAH WANG KERAJAAN ADALAH DARI SUMBER HARAM..?????

No comments: