Friday 3 July 2015

BENARKAH BAITULMAL TIPU WARGA EMAS DI MAJLIS SUMBANGAN AIDILFITRI OLEH PERDANA MENTERI ???


Kisah Sedih Warga Emas Dijemput Untuk Terima Sumbangan Raya, Tetapi Sekadar Meramaikan Majlis


Mak terpandang di luar dewan…PM baru sampai dgn kereta bersama iringan..terdetik dlm hati mak…PM boleh pula naik kereta sampai dewan..kenapa rakyat perlu susah2 jln jauh2..Hampir sejam PM berucap.. Majlis adalah sumbangan aidilfitri utk asnaf baitulmal..mmg ada sumbangan utk anak yatim..dan asnaf2 terpilih..tetapi selain itu lebih 1500 org termasuk mak cuma jemputan shj(kalau tahu aku x benarkan mak pergi). Utk yg lain2 tiada sumbangan aidilfitri pun..yg diberi hanya sebuah beg kain berisi kain pelikat..kain batik..dan tuala kecil (baru aku tahu sumbangan aidilfitri mcm nie)..duit raya pun tiada..dlm hati mak..x apa lah ini shj rezki yg ada..tp bg aku kepenatan mak lebih dr apa yg diberi..aku menyesal bg mak pergi..

Rakyat kena tipu…

Habis majlis jam 11 abg ipar minta mak cepat keluar..takut ditinggal bas..sbb mak jln terlalu perlahan..mak ikut shj..tapi mak sempat merungut..penat mcm nk mati…mak x larat..tp mak gagahkan juga…berkali2 mak berhenti kepenatan..mak ada semput..mak asyik kata “tobat aku xkn pergi lg”..smpai abg ipar terpaksa papah mak..aku menangis dengar cerita mak…sedih sgt2..



Sesampai di dlm bas..mak menarik nafas lega sbb dpt duduk..sblm bas bertolak..kakitgn baitulmal bg sampul raya…Mak ckp syukur dpt rezki walau pnt..tp ble smpai rumah..buka2 hanya ada rm30..mak ketawa sendiri…”tobat aku xkn pergi lg”…

Aku yg mndgr cerite mak…rasa sgt marah ketika ini…ape itu baitulmal?ape itu PM?ape itu politik?buat event utk susahkan golongan emas dgn tujuan nk ramaikan majlis..kate dpt sumbangan raya tp dpt kain pelikat..kain batik..tuala?Kau igt kami rakyat beraya dgn kain tu sume?kalau mak pengsan sbb pnt berjalan..mmg aku saman pihak baitulmal!!!! Aku x suka bila sesuatu perkara dibuat hanya utk kpntingan org lain..org mcm mak tersiksa…siapa x marah mcm nie…



Ok, di bawah pula adalah penjelasan Baitulmal tentang hal ini.


SUMBER cerita dari blog terbakor

ADMIN  :  Komen anda mengenai kebenaran kisah di atas amat dialu-alukan... terima kasih.


No comments: