Thursday 19 March 2015

(VIDEO) : BUDAK PEREMPUAN SAMSENG DI SEKOLAH DAPAT TEPUKAN GEMURUH !!!



Gejala buli dan samseng di sekolah nampaknya makin menjadi-jadi di mana makin banyk video terbaru yang dimuat naik di laman sosial. Itu baru yang berjaya dirakam, belum lagi kejadian bulu dan samseng di sekolah yang tidak dirakam.


Terbaru dalam satu video yang dimuatnaik dilaman sosial menunjukkan dua orang budak sekolah perempuan ditampar dan diugut oleh seorang budak perempuan lain seperti seorang samseng.
Tidakkan itu diperhatikan ramai rakan-rakan mereka seolah-olah tidak ada tindakan untuk menghentikan kejadian samseng ini.
Dari pengamatan, kejadian ini berlaku semasa aktiviti ko-kurikulum kerana dilihat mereka berpakaian biasa tanpa seragam sekolah.
Bagaimanapun kami tidak dapat mengesahkan dimana kejadian ini terjadi.
Apapun pihak berwajib perlu mengambil tindakan terhadap kejadian ini bagi mengelakkan lebih banyak kejadian-kejadian seperti ini berlaku.
Sumber : SK
Kita dapati... kadang-kadang ada sebahagian murid sekolah yang enggan hadir ke sekolah. Tetapi kerana takut dimarahi ibubapa mereka pergi juga ke sekolah tetapi tak hadir pun.... Mungkinkah gejala seperti di dalam video adalah antara puncanya ?? Tidak dinafikan... kan...
Kita fikir, apabila seseorag perempuan itu bertudung, maka eloklah budi bahasa dan kelakuannya  serta tutur katanya... Tapi berlainan pulak gambaran yg penulis admin perolehi apabila melihat video di atas... Mungkinkah bertudung sekadar ikut peraturan... bukan kerana menutup aurat...???

No comments: