Sunday 20 April 2014

PERARAKAN 'MERAIKAN' KEMATIAN KARPAL !!!


Hari ini berlangsungnya sesi penghormatan terakhir buat Karpal Singh yang tidak sempat meraikan ulangtahun kelahirannya  yang ke 74 tahun pada 28 Jun ini. Terbunuh dalam satu kemalangan jalanraya awal pagi Khamis di Lebuhraya Utara-Selatan hala Utara berhampiran Gua Tempurung, perarakan besar-besaran mayatnya  telah singgah di 4 lokasi yang sinonim dengan dirinya. Baca di sini..










Kelihatan pemimpin tertinggi pakatan pembangkang memberikan penghormatan kepada mayat Karpal. Kita tidak tahu 'sambutan' bagaimanakah yang diberikan kepada pembantu peribadinya, Michael Cornelius 39 tahun yang turut terkorban di dalam kemalangan tersebut !!!



Agak menghairankan apabila 'khalifah' DAP, Lim Guan Eng sanggup berbelanja secara mewah dan besar-besaran untuk majlis penghormatan ini. Kerajaan rejim DAP Pulau Pinang sanggup mengiktiraf upacara itu itu ke adalam bajet 'state funeral'!!!

State funeral tak sepatutnya di adakan,Karpal bukan ahli dewan undangan negeri, sebaliknya beliau hanya seorang ahli parlimen. Beliau juga bukan Timbalan Ketua Menteri ,Ketua Menteri atau pun Gabenor.
Malah beliau tidak ada kena mengena dengan pentadbiran kerajaan negeri. Yang menjadi persoalan kenapa wang kerajaan negeri dibelanjakan untuk majlis penghormatan kepada Karpal. Menurut sumber khabarnya bajet mencecah kepada 2 juta .Sama ada sedikit atau banyak..persoalannya kenapa wang kerajaan negeri dibelanjakan sebegitu rupa...... 

Kalaulah perbelanjaan sebegitu banyak dilakukan oleh BN untuk menghargai pemimpin parti komponan yang meninggal dunia.... Wah!!! meroyan terlompat tak sedar diri pakatan haramjadh ni akan membalun dari petang smpai malam...!!!

Lagi gambar boleh lihat di sini

No comments: