Tuesday 5 November 2013

POLIS TEMUI PISTOL BERSAMA 7 BUTIR PELURU HIDUP DI TANDAS STADIUM SHAH ALAM SELEPAS FINAL PIALA MALAYSIA TAMAT

Pistol ditemui dalam tandas stadium

Polis menemui sepucuk pistol bersama tujuh butir peluru hidup di salah satu tandas di Stadium Shah Alam ketika perlawanan akhir Piala Malaysia di antara Pahang dan Kelantan berlangsung semalam lapor Sinar Harian.

Timbalan Ketua Polis Daerah Shah Alam, Deputi Superitendan Ruslan Abdullah berkata, ketika dihubungi hari ini berkata pihaknya masih berusaha mengesan pemilik pistol berkenaan dan motif senjata itu dibawa ke stadium itu.

“Buat masa ini kita tidak boleh memberi sebarang ulasan berhubung perkara itu kerana ia masih dalam siasatan pihak polis,” katanya.

Difahamkan pistol itu ditemui oleh seorang anggota polis yang kebetulan masuk menggunakan tandas itu.

Ruslan berkata ,polis juga menahan 86 individu semalam atas kesalahan membawa tiket palsu namun kesemua mereka sudah dibebaskan dengan jaminan polis.

“Polis turut menahan lima lagi individu atas pelbagai kesalahan seperti menyalakan suar, membakar mercun dan membaling botol.

“Tindakan seperti itu bukan saja membahayakan diri sendiri, malah membahayakan nyawa penonton lain, termasuk kanak-kanak yang ada dalam stadium,” katanya.

Bagaimanapun, secara keseluruhannya perlawanan malam tadi berjalan dengan lancar tanpa kejadian tidak diingini berlaku, katanya.

Ruslan berkata, polis menempatkan seramai 110 pegawai dan 1,482 anggota di kawasan dalam dan luar stadium termasuk di tempat meletak kenderaan, laluan masuk dan keluar stadium.

Pahang muncul juara Piala Malaysia 2013 selepas menewaskan Kelantan 1-0 hasil jaringan pemain import, Matias Ruben Conti di hadapan kira-kira 75,000 penyokong kedua-dua pasukan. 

No comments: