Monday 4 November 2013

BAYI SINDROM WEREWOLF TETAP DISAYANGI KELUARGA

Foto
SAVITA mendakap bayi perempuannya.
Madhavnagar : Bayi baru dilahirkan ini berbulu dari hujung rambut sehingga hujung kakinya merupakan anggota terbaru keluarganya yang digelar Werewolf (serigala jadian).

Bayi berusia 22 hari itu mewarisi gen luar biasa keluarganya yang mengakibatkan keadaan dikenali sebagai Sindrom Werewolf. 
Ibunya Savita Sambhaji Raut, 26, berkata, beliau bimbangkan masa depan anak perempuannya itu akibat mewarisi sifat berkenaan, namun reda menerima suratan takdir.

Malah, beliau tetap menyayangi anaknya itu tidak kira rupanya.
Beliau yang ditemui di rumahnya di Madhavnagar, India Tengah berkata: “Saya amat gembira apabila dia selamat dilahirkan, namun saya sedih. Saya bimbangkan masa depannya, namun ini yang ditakdirkan Tuhan untuk kami. Saya ibunya jadi saya mesti menerima dan meneruskan kehidupan.”

Ayah bayi berkenaan Milind bagaimanapun amat gembira menyambut kelahiran anak perempuannya itu.

Bayinya yang masih belum diberi nama antara beberapa ratus orang saja di seluruh dunia yang menghidap Sindrom Werewolf.

Keadaan itu yang turut dikenali sebagai hypertrikosis tidak boleh dirawat. - AFP

No comments: