Tuesday 5 February 2013

AKAUN FACEBOOK PSY GANGNAM DI SERANG FACEBOOKER UPAHAN PUAK-PUAK PR...



Matlamat utamanya ialah menggunakan Superstar dari Korea, Psy sebagai sebagai tarikan untuk meramaikan rakyat Malaysia terutamanya dari Pulau Pinang sendiri agar hadir ke Majlis Rumah Terbuka Tahun Baru Cina Barisan Nasional. 

Secara mudahnya Psy akan digunakan sebagai alat politik oleh Barisan Nasional bagi menumpang popularity meskipun terpaksa mencari penaja untuk menaja sehingga RM2 Juta untu membawa masuk Superstar itu. 

Suatu masa dulu Red Carpet pernah membatalkan hasrat mereka untuk membawa masuk artis tersebut kerana tiada pihak yang sanggup untuk menaja kehadirannya itu.. sila baca di ( SINI ).. 
Tetapi kali ini entah siapa yang dijadikan mangsa .. Barisan Nasional Pulau Pinang telah berjaya mendapatkan penaja untuk membayar RM2 Juta bagi Psy mempersembahkan sebuah lagu.. 

Menyedari akan hakikat Psy akan dijadikan sebagai alat politik oleh UMNO/BN..

Sejurus selepas Superstar dari Korea Selatan Psy akan mengadakan persembahan dalam majlis Rumah Terbuka Tahun Baru Cina Barisan Nasional Pulau Pinang, laman Facebook beliau dibanjiri dengan ribuan komen-komen dari peminatnya di Malaysia meminta beliau agar tidak menjadi alat kepada Barisan Nasional. 

Satu pesanan yang agak panjang dalam bahasa Inggeris telah di ‘copied and pasted’ di hampir kesemua Psy updates di laman Facebook beliau.. 

MI juga mendapat berita dari Penang, sahabat MI di sana menceritakan bahawa pada malam sambutan Makan Malam Raya Cina nanti, pakatan haram bakal menimbulkan kekecohan, bakal datang berpakaian warna mengikut tema himpunan huru hara, Kuning, Hijau, Merah dan beberapa warna lagi, semata-mata kononnya nak malukan MCA depan PSY Gangnam atau sebaliknya.

MI nak tengok adakah bakal berlaku 'pertempuran' antara Cina MCA dan Cina DAP ? atau bakal bertempur Melayu UMNO dan Cina DAP ? kita tunggu.








Nak tengok lagi ribuan komen yang meminta Psy agar tidak datang ke Malaysia.. silalah lihat di Psy Official Facebook di ( SINI )

sumber

No comments: