Wednesday 9 May 2012

VIDEO : BAYI DIDERA ... MOHON DISIASAT DAN DIAMBIL TINDAKAN!!!


KEJAM DAN TIDAK BERPERIKEMANUSIAAN !!!


DARI SAHABAT BLOGGER APJ DAN MY MASSA

Kanak-kanak ini telah dipukul dengan bantal, ditendang, dicubit tanpa ada langsung belas kasihan dan simpati daripada insan yang bernama manusia, tetapi berhati iblis!
Menjerit-jerit kanak-kanak ini menahan kesakitan akibat daripada perbuatan tersebut.
Apakah si pelaku ini penjaga atau ibu kanak-kanak malang itu?
Jika ibunya, maka amat menyedihkan sekali untuk kita melihat kezaliman yang begitu menyentuh hati di kala baru dua hari kita menyambut hari ibu, yakni hari untuk insan yang paling mulia di hati kita.
Tukang rakam yang sekadar berkata-kata tetapi tidak membantu juga harus menerima pembalasan yang sewajarnya.
Berdasarkan perbualan dalam klip video ini, kemungkinan besar kejadian ini berlaku di negara kita kerana menggunakan bahasa tempatan.
MANUSIA DALAM VIDEO INI DI PERCAYAI DI SEKITAR SELANGOR

*** BP terfikir... apakah motif video ini dirakamkan?  Kenapa ianya disebarkan untuk ditonton oleh seluruh dunia..? Tidakkah ianya memberi risiko kepada perakam dan pelaku untuk ditangkap dan didakwa melakukan kekejaman/penderaan terhadap kanak-kanak .????!!!



3 comments:

Unknown said...

STATUS VIDEO PENDERAAN BAYI :

Berhubung dengan penyebaran video penderaan bayi melalui media sosial, PDRM telah menerima hampir 300 aduan dan komen daripada orang ramai yang rata-rata bersimpati dan prihatin dengan nasib bayi tersebut.

Untuk makluman, kes tersebut telah dilaporkan di IPD Petaling Jaya pada 29 Mei 2011 dan tangkapan telah dibuat pada hari yang sama. Pelaku merupakan ibu kandung kepada bayi perempuan yang didera.

Wanita tersebut kini sedang menjalani hukuman penjara selama 18 bulan bermula pada tarikh tangkapan di bawah Seksyen 31(1) Akta Kanak-Kanak 2001

Anonymous said...

Owh ye ke? Lama dah nie? Ada gambar x betina dlm video tu...
Yg betina tukang rekod tu ada x gambar..?

Anonymous said...

KUALA LUMPUR: Wanita yang mendera bayi perempuannya sendiri dalam klip video yang kini tersebar di media sosial, sedang menjalani hukuman penjara kerana perbuatannya itu.

Menurut laman sosial Facebook Polis Diraja Malaysia (PDRM) hari ini, kes itu dilaporkan di Ibu Pejabat Polis Daerah Petaling Jaya pada 29 Mei 2011 dan tangkapan terhadap wanita itu dibuat pada hari sama.
Wanita itu kini menjalani hukuman penjara 18 bulan mengikut Seksyen 31(1) Akta Kanak-Kanak 2001.
Berikutan penyebaran video penderaan bayi itu, PDRM menerima hampir 300 aduan dan komen daripada orang ramai yang rata-rata bersimpati dan prihatin dengan nasib bayi itu. - BERNAMA