Thursday 10 July 2014

(FOTO) - PERDANA MENTERI TURUN PADANG 'FACE TO FACE' DENGAN GELANDANGAN DAN PENGUSAHA 'SOUP KITCHEN'


Perdana Menteri semalam turun padang sendiri untuk meninjau permasalahan gelandangan dan orang miskin serta pengusaha 'soup kitchen' yang hampir seminggu menjadi isu panas di dalam negara. Langkah Perdana Menteri ini mendapat kritikan daripada beberapa pihak termasuk penyokong Kerajaan di laman media sosial kononnya kenapa baru sekarang hendak turun dan sebagainya. Tidak kurang ramai yang menyokong langkah Perdana Menteri ini.



Namun CTS memandang dari sudut yang positif. Lawatan mengejut ini membuka mata terutama kepada penasihat-penasihat Perdana Menteri, supaya tidak mengambil sambil lewa dalam memberi laporan kepada Perdana Menteri. Lagipun, apa salahnya kalau Perdana Menteri hendak melawat golongan gelandangan? Bukankah lebih elok kalau Perdana Menteri sendiri dekat dengan Rakyat, waima dari golongan mana sekalipun?


Walaupun kenyataan Ku Nan berkenaan gelandangan telah diputarbelit oleh pihak pembangkang sehingga menimbulkan kontroversi dan kemarahan sesetengah pihak, sekurang-kurangnya ia telah membuka mata banyak pihak mengenai isu gelandangan. Sehinggakan pembangkang yang tidak pernah turun padang lewat malam dan awal pagi untuk melihat gelandangan, tidak putus-putus memberikan bantuan. Itupun sehari dua sahajalah. lepas ni hilanglah balik.


Apapun tabik kepada Perdana Menteri di atas keberanian beliau turun padang semalam, melawat golongan gelandangan dan sekaligus memberi ucapan terima kasih kepada pengusaha 'soup kitchen' yang selama ini secara sukarela membantu golongan berkenaan. Usaha terpuji Perdana Menteri turun sendiri ke padang meninjau keadaan dan masalah sebenar yang dihadapi oleh DBKL dan gelandangan sekitar kawasan Kotaraya dan Pasaraya Mydin. Dengan memahami nadi rakyat diharapkan keputusan yang terbaik akan dapat dibuat untuk kebaikan semua pihak.

Lagi gambar lihat.... di sini

No comments: