Wednesday 29 May 2013

ERA BARU PAS KELANTAN SELEPAS KETIADAAN NIK AZIZ.....

Sejak Ketiadaan Nik Aziz,Kelantan Berubah?

PAS Kelantan sekarang ini berubah semenjak bapa perpecahan ummah ditendang keluar dari barisan kepimpinan PAS Negeri.  Lebih rasional dan ada akal berbanding dahulu dibawah kepimpinan Wali Selipar si tua kutuk Nik Aziz. Kita dapat lihat contoh yang baik apabila PAS Kelantan senada dengan beberapa pimpinan pakatan yang menolak Anwar Spring yang mahu merusuh dan mahu menjatuhkan kerajaan secara keganasan dan rusuhan.

Perubahan yang dibawa oleh PAS Kelantan cukup positif apabila barisan Anwarinas yang bergayut dikelangkang Nik Aziz kesemuanya berjaya dihapuskan. Acap kali kebaikkan dan perubahan yang mahu dibuat oleh PAS Pusat dihalang malah ada pemimpin PAS Pusat dibunuh karier politik kerana tidak senada dengan Anwarinas.
Peranan Ulama PAS juga sebelum ini diketepikan malah institusi Ulama didalam PAS dipandang sebelah mata oleh golongan profesional.
Lebih 20 tahun Nik Aziz jadi Menteri Besar lebih banyak membawa sensara kepada rakyat Kelantan ,Sekurang kurangnya PAS Kelantan mahu kepada perubahan dan transformasi mirip kepada kerajaan BN membuang pemimpin yang nyanyok kepada pemimpin yang rasional dan ada akal. SUMBER

No comments: