Monday 16 July 2012

SEJAUH MANAKAH KEPINTARAN SAMSUNG GALAXY S3 JIKA ANDA TIDAK PINTAR...???




 Kepintaran Samsung Galaxy S3? 
Adakah Samsung Galaxy S3 benar-benar pintar sebagaimana yang diiklankan atau sebenarnya anda yang pintar..???

Bolehkah Samsung Galaxy S3 menjadi sepintar seperti yang diuar-uarkan jika anda tidak pintar menggunakannya..?? 

Teman berpendapat.... tanpa kepintaran pencipta/pereka Samsung Galaxy S3, tidak mungkin Samsung Galaxy S3 menjadi sepintar itu.....

Walaubagaiman pun, mari kita ikuti, apakah yang pintar sangat dengan Samsung Galaxy S3 ni...

Terdapat 5 funsi pintar baru dalam peranti pintar kali ini antaranya dimuatkan dengan fungsi Smart Stay, Direct Call, Smart Alert, Social Tag serta S Voice.

Dalam fungsi Smart Stay peranti ini boleh mengetahui pergerakan mata anda. Bermaksud jika mata anda melihat pada skrin cahaya pada skrin anda akan menyala dan bila mata anda tidak melihat pada skrin.. cahya pada skrin akan menjadi malap.



Sokongan fungsi Direct Call pula, pengguna tidak perlu mencari butang panggilan untuk membuat panggilan ketika sedang menggunakan sistem SMS malah hanya terus letakkan smartphone ke telinga anda dan smartphone tersebut secara automatik akan membuat panggilan untuk anda. Bagus betul, sesuai untuk saya yang malas type masej..



Smart Alert pulak berfungsi untuk mengingatkan pengguna jika pengguna tidak perasan ada masej atau sebaliknya. Jika anda meninggalkan smartphone anda seketika dan terdapat panggilan dan masej dan kembali semula ke smartphone anda, ia akan bergetar untuk membiarkan anda tahu bahawa anda telah mesej yang menunggu, tanpa anda walaupun mempunyai menghidupkan skrin.



Fungsi Smart Tag, ramai yang minat ni. Hanya klik pada gambar kawan anda dan memasukkan butiran kenalan mereka pada telefon anda. Apa yang anda lakukan kemudian klik pada mereka, dan tekan butang yang berkaitan.



Fungsi S Voice membolehkan pengguna memberi arahan suara kepada smartphone untuk membuat suatu pilihan menu tanpa perlu mencarinya. Sebagai contoh untuk update status Facebook.. arghhh semakin ramai la yang malas gamaknya.



Amacam? Serius Samsung Galaxy S3 pintar kan? Tepuk dada tanyalah iman... Teman difahamkan banyak lagi kelebihan-kelebihan Samsung Galaxy S3 yang lain. Teman percaya, ramai golongan remaja yang memang sedang menggila dengan penggunakan aneka gadget di genggaman dengan perolehan maklumat di hujung jari masing-masing, sangat berminat dengan Samsung Galaxy S3 ni.... tanya lah poket sendiri.... atau Samsung itu akan menjadi milik anda...

Untuk maklumat seterusnya berkaitan Samsung Galaxy S3 ni...anda boleh layari http://www.samsung.com/my/galaxys3/index.html.

No comments: